شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه شورای سیاستگذاری مسکن طلاب قزوین

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مردم همواره برای نشر دین، حامی و پشتیبان جدی حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای سیاستگذاری مسکن طلاب که با حضور استاندار، معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم همواره برای نشر دین، حامی و پشتیبان جدی حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب هستند.

وی با تأکید بر این‌که ‌آن‌هایی که زمینه نشر علوم دینی را فراهم می‌کنند مورد رحمت ائمه اطهار (ع) قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند: رحمت خدا به کسانی که امر ما را احیا کنند. آدم‌هایی که علوم ما را فرا می‌گیرند و سپس زمینه‌ای فراهم می‌کنند تا مردم آن را فرا بگیرند، احیا کننده امر ما هستند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که در مبانی دینی مال با رزق متفاوت است، تأکید کرد: در احادیث و روایات رزق آن چیزی است که صاحب برکت و خیر است و خداوند متکفل رزق است اما در خصوص مال نگاه منفی وجود دارد.

وی به اهمیت انفاق هم اشاره کرد و گفت: همین‌که انسان انفاق می‌کند، خداوند جای آن را پر می‌کند و رزقی مضاعف به او عطا می‌کند.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت تبلیغ برای رفع معضلات جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اگر تبلیغ و کارهای تربیتی در جامعه با حمایت بیشتری روبرو شود، بسیاری از معضلات جامعه کاهش می‌یابد و هر چه در این حوزه تلاش کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان از حمایت‌های خیران، استاندار و مسئولان استان در حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه تقدیر و تشکر کرد و گفت: هزینه برای دین، علم، فرهنگ، اخلاق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و نباید سرمایه‌گذاری در این حوزه را هزینه در نظر بگیریم.

فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: دولت همان‌طور که دغدغه همه اقشار را دارد، دغدغه قشر روحانیون را نیز دارد و با توجه به رسالت خطیری که بر عهده روحانیون در حوزه نشر دین قرار داده شده، باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های آن‌ها کاسته شود.

وی گفت: این آمادگی در استان برای پاسخ‌گویی به نیازهای طلاب و روحانیون وجود دارد و در مسکن مهر استان نیز این ظرفیت برای پاسخ‌گویی سریع به نیاز مسکن طلاب وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری، معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور هم در این نشست گزارشی از برنامه‌های ارائه شده توسط این مرکز در استان قزوین را ارائه کرد.

همچنین امروز ساختمان جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین با حضور نماینده ولی‌فقیه و جمعی از مسئولان استان کلنگ زنی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha