دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آذری جهرمی

حوزه/ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار اپلیکیشن موبایل به وسیله بیش از ۳۰ هزار گروه نرم‌افزاری تولیدشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهارداشت: فضای مجازی، انقلابی را در عرصه اطلاعات به وجود آورده است و شبکه ملی اطلاعات به عنوان عاملی تسهیل کننده محتوای تولیدی داخل خود را به سایر کشورها انتقال می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر لزوم تقویت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داخلی افزود: به این دلیل که شبکه‌های ارتباطی داخلی دارای آثار نامطلوب کمتری است در نتیجه باید به سمت استفاده از فضای مجازی داخلی رفت.

آذری جهرمی با بیان اینکه زیرساخت شبکه‌های حیاتی در کشور استفاده از شبکه‌های ارتباطی است، گفت: استفاده از شبکه ملی اطلاعات سبب افزایش انسجام داخلی می‌شود از این رو باید نسبت به تولید محتوای خود توجهات ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت ابرقدرت‌ها در عرصه فضای مجازی افزود: در عرصه فضای مجازی با یک سری ابرقدرت‌ها مواجهیم به این دلیل شرکت‌های کوچک قادر به رقابت با ابرقدرت‌ها نبوده و نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: طلاب خارجی حاضر در استان قم با استفاده از بسترهای  ارتباطی ایجاد شده می‌توانند به کشورهای خود معارف دینی را انتقال دهند.

آذری جهرمی با اشاره به الکترونیک شدن مفاهیم و آموزه‌های دینی در قم اظهارداشت: همچنین باید از ظرفیت عظیم جوانان در زمینه‌های مختلف استفاده شود تا بتوان به جایگاه واقعی دست‌یافت.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت محتوا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، افزود: با توجه به تهدیدهای امنیتی و فرهنگی فضاهای مجازی لازم است که دست به تولید محتوا بزنیم و نگاه‌های قهری در این زمینه نمی‌تواند به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص بهره بردن از ظرفیت فضای مجازی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی در مدت کوتاهی روش‌های ارتباطی جدید میان مردم گسترش‌یافته است اما در این عرصه به حمایت‌های فعالان نیازمندیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha