جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه کنگره عظیم اربعین حسینی هرسال به برکت خون پاک سیدالشهدا(ع) در حال گسترش است، گفت: مراسم اربعین حسینی تقریبا در جهان اسلام و دنیا بی نظیر و بی بدیل است.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عشق و علاقه به امام حسین(ع) را نشان دهنده الطاف پروردگار متعال نسبت به سرور و سالار شهیدان دانست و اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) با نهضت و خون خود اسلام عزیز را که در حال زوال و سقوط بود، احیا کرد و خداوند متعال پاداش عظیمی را برای این خدمت حضرت سیدالشهدا(ع) عنایت کرده که از جمله آنها می توان به قرار دادن علاقه و محبت به امام حسین(ع) در قلوب اهل عالم اشاره کرد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه با بیان اینکه عنایات خداوند جاودانه است، افزود: محبت و عشق به امام حسین(ع) از سوی خداوند در قلوب شیعیان و حتی اهل تسنن و پیروان ادیان دیگر نظیر مسیحیت قرار داده شده است.

قائم مقام جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه محبتی که از سوی خداوند در قلوب افراد نهادینه می شود هیچگاه پایان ندارد و ضعیف نمی شود، ابراز داشت: بر این اساس شاهد ظهور و بروز نشانه ای از عشق و محبت به امام حسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین هستیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به عشق و محبت توصیف ناشدنی زائران اربعین، گفت: حضور افراد جانباز، معلول، سالمند و کودکان جلوه هایی وصف ناشدنی از این مراسم کم نظیر است که خارج از اراده بشر می باشد و این علاقه از خداوند منشا می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کنگره عظیم اربعین حسینی هرسال به برکت خون پاک سیدالشهدا(ع) در حال گسترش است، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی تقریبا در جهان اسلام و دنیا بی نظیر و بی بدیل است.  

عضو خبرگان رهبری افزود: کسانی که با عشق و علاقه در این مراسم حضور پیدا کرده و به زائران خدمت می کنند، پاداش بسیار عظیمی از خداوند متعال خواهند گرفت.  

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: اینکه افراد بدون هیچ گونه اجبار یا تشویقی و با تقبل هزینه از سوی خودشان راهی مراسم پیاده روی اربعین می شوند و برخی دیگر نیز در قالب خادمان اربعین با عشق و علاقه به زائران خدمت رسانی می کنند، بی بدیل است.

وی در ادامه به تبیین دو پیام مهم راهپیمایی عظیم اربعین اشاره داشت و گفت: اظهار علاقه و عشق به امام حسین(ع) باید موجب شناخت حقیقت و واقعیت مکتب تشیع شود.

قائم مقام جامعه مدرسین تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین برهانی برای اثبات واقعیت مذهب تشیع است که مورد رضایت پروردگار می باشد و پیروان این مذهب ان شاءالله سعادتمند در دنیا و آخرت باشند.

آیت الله مقتدایی پیام دوم کنگره عظیم اربعین را وحدت دانست و ابراز داشت: این راهپیمایی اختصاص به شیعیان ندارد و علاوه بر پیروان مکتب اهلبیت(ع)، اهل تسنن و غیرمسلمانان نیز حضور پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در راستای آزادی و حریّت از جان خود، فرزندان و عزیزانش گذشت و این مسئله همواره برای غیرمسلمانان نیز قابل تکریم است. 

دبیر دوم شورای عالی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله خداوند متعال به همه زائران اربعین حسینی پاداش دنیوی و اخروی عنایت کند و این عزیزان در کمال امنیت و سلامت به راهپیمایی بپردازند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha