جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: روحانیون با حضور در اربعین حسینی فرصتی برای شبهه زدایی و بر هم زدن نقشه های شوم دشمنان و تبلیغ اسلام ناب محمدی را خواهند داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: حرکت زوار پیاده اربعین حسینی به معنای حرکت به سمت بصیرت، روشنگری و زنده نگاه داشتن قیام عاشورا است.

وی نمایش وحدت امت اسلامی، گرایش نسل جوان به معنویت، بصیرت افزایی، فرصتی برای تبلیغ اسلام ناب و ... را از جمله دستاوردهای دیگر پیاده روی بزرگ و پرشور اربعین حسینی برشمرد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم داشتن بینش سیاسی و تحلیل واقعه بیان داشت: همه ما برای حفظ این دستاورد بزرگ که چهره مخدوش دشمنان از اسلام و شیعیان را تصحیح کرد، مسئول بوده و مبلغان دینی در منابر و مساجد در حفظ و پاسداشت این مراسم نیز نقش تاثیرگذاری خواهند داشت.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی  با اشاره اینکه مراسم اربعین حسینی فرصت مناسب و خوب تبلیغی برای طلاب و روحانیان است، گفت: امروز که دشمنان ما سعی دارند چهره مخدوشی از شیعیان و اسلام را به جهانیان ارائه کنند، روحانیون نیز با حضور در این مراسم فرا ملی فرصتی برای شبهه زدایی و بر هم زدن نقشه های شوم دشمنان و تبلیغ اسلام ناب محمدی را خواهند داشتند.

وی با بیان اینکه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به عنوان پدیده ای فرا ملی محسوب می شود، افزود: این حرکت خیلی حرکت عظیم و پرمعنا و پرمغزی بوده و کسانی که موفق می‌شوند و سعادت حضور در این اجتماع را پیدا می کنند باید فرصت را مغتنم شمرده و همواره شکرگذار این نعمت الهی باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع مسلمانان بوده و آثار بی شماری نیز در بر دارد، اظهارداشت: این حضور میلیونی نشان از ماندگاری و پویایی نهضت سرخ حسینی دارد که روز به روز بر خیل مشتاقان این حماسه افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه عظمت واقعه عاشورا باعث شده که با وجود گذشت 1400 سال از این واقعه، همه ساله در روز اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را گرامی بداریم، خاطرنشان کرد: اربعین یک روز نیست بلکه یک جریان مبارزه حق علیه باطل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha