پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ امروزه برای حفظ آثار باستانی که از خشت و گل است دغدغه بسیار وجود دارد؛ اما در مورد حجاب که مقدس بوده و قدمتی هزار ساله دارد این نگرانی ها کمتراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران ، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب ویژه مبلغان ، فارغ التحصیلان ، کادر و فرماندهان بسیج محلات و شهری در تنکابن مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن برگزار گردید.

حجت الاسلام ابراهیم پور،کارشناس امور دینی در این کارگره بیان کرد: بزرگترین خطری که جامعه امروز را تهدید می کند تغییر نگاه و نگرش مردم نسبت به ارزشها به خصوص مقوله حجاب و عفاف در جامعه می باشد؛ به شکلی که کم کم بدحجابی و بی حجابی به فرهنگ تبدیل خواهد شد .

وی افزود: متاسفانه امروزه برای حفظ آثار باستانی که از خشت و گل است دغدغه بسیار وجود دارد؛ اما در مورد حجاب که مقدس بوده و قدمتی هزار ساله دارد این نگرانی ها کمرنگ می باشد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: حجاب یک مسئله فردی نیست که مرتبط با دیگران نباشد؛ بلکه یک مقوله اجتماعی ست که اگر رعایت نگردد، جامعه آسیب می بیند. زیرا آرامش روانی از حقوق دیگران است.

وی ادامه داد:  پوشیدن لباسهای زننده و سر دادن شعار "می خواهم آزاد باشم "باعث سلب آسایش و آرامش از سایر افراد جامعه گردیده و فساد حاصل  از آن  کانون  گرم خانواده ها را از بین برده و جامعه را به مرز نابودی می کشاند .

حجت الاسلام ابراهیم پور خاطر نشان کرد:  طلاب مبلغ برای اقدام در موضوع حجاب و عفاف به خصوص امر و نهی باید به نکاتی از جمله  ایمان به هدف و باور دینی به فرهنگ حجاب، اهتمام عمل به مقوله ترویج حجاب ، تواضع در رفتار و گفتار، توانمندی مبلغ در پاسخگویی به  شبهات در حد مناظره علمی، تمسک به مثالهای متعدد در تفهیم مقوله حجاب-پذیرش و جود  ناهنجاری بد حجابی در اجتماع  و دفاع از جایگاه حجاب و بانوان محجبه اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha