جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد حسن اختری

حوزه/ مرجع فقید حضرت آیت الله موسوی اردبیلی جزء پشگامان حرکت روحانیت مبارز و از پرچم داران و طلایه داران در پیروزی انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری امروز  درحاشیه  مراسم تشییع  پیکر  مرحوم حضرت آیت الله  موسوی اردبیلی در گفت وگو  با خبر نگار خبر گزاری «حوزه»، به شخصیت اخلاقی و علمی آن مرجع تقلید اشاره کرد گفت:  مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی  از شخصیتهای برجسته قبل و بعد انقلاب بود و حتی در پیروزی انقلاب نقش بسیار تاثیر گذاری داشت.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز داشت: آن مرجع فقید جزء پشگامان حرکت روحانیت مبارز و از پرچم داران و طلایه داران در پیروزی انقلاب بود.
 وی عنوان کرد: این مرجع فقید  همواره در همه مراحل انقلاب نقش خوبی داشت و در اوج گیری انقلاب جزء روحانیون برجسته تهران بود و با اطلاعیه و سخنرانی به موقع خود از انقلاب و اهداف امام راحل دفاع می کرد و مردم را با نهضت امام راحل آشنا می نمود.
حجت الاسلام والمسلمین  اختری اظهار داشت: مرحوم حضرت آیت الله   موسوی اردبیلی مسئولیت زیادی در انقلاب و نظام داشت، عضو شورای عالی انقلاب، رئیس دیوان عالی کشور و ریاست دستگاه قضاء از جمله این موارد بود.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز داشت: آن مرجع فقید فردی مخلص، معتقد، وفادار و خدمت گزار به نظام و انقلاب بودند.
 وی عنوان کرد: ایشان بعد از اینکه از مسئولیت ها فارغ و جدا شدند از تهران به قم آمده و در حوزه علمیه مشغول تربیت طلاب در سطوح عالی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین  اختری اظهار داشت: آیت الله موسوی اردبیلی از مراجعی بودند که مقلدین و طرفداران زیادی ازکشورهای مختلف ترکیه و آذربایجان داشتند و خیلی از مردم عاشق و دلسوخته ایشان بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha