سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 400522
۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
مصاحبه با آیت الله موسوی اردبیلی در سال ۱۳۸۵

حوزه / آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به محض اینکه نام حضرت سیدالشهدا(ع) را می بُرد، اشک از دیدگانش جاری می شد و اکثر قریب به اتفاق مصاحبه با ایشان با دیدگان نمناک «آیت الله» همراه بود و بعد هم که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد...

خبرگزاری «حوزه» / ده سال قبل بود که قرار شد گزارشی تلویزیونی برای شب عاشورا تهیه کنم؛ برای تولید محتوا، با چند تن از علما و شخصیت های دینی قرار گذاشتیم. یکی از همکاران نیز مصاحبه با آیت الله موسوی اردبیلی را برایمان هماهنگ کرده بود.

سوالها از قبل به ایشان داده شد و مصاحبه حدود 40 دقیقه به طول انجامید. ایشان هم با آمادگی به سوالات پاسخ داده و از عظمت و تاثیرگذاری عزاداری بر امام حسین در قرون گذشته تا به حال سخن گفتند.

وقتی خبر ارتحال این فقیه و عالم بزرگوار به گوشمان رسید، بی اختیار یاد آن مصاحبه و صفای باطن ایشان در مواجهه با نام اباعبدالله الحسین افتادم؛ به ویژه آنکه در روایات ما تاکید شده از مردگان خود به نیکی یاد کنید[1] و بی تردید یکی از خوبی های آیت الله موسوی اردبیلی، علاقه و احترام ویژه ایشان به اهل بیت علیهم السلام بود.

شخصا در آن مصاحبه شاهد بودم که ایشان به محض اینکه نام حضرت سیدالشهدا را می بُرد، اشک از دیدگانش جاری می شد و اکثر قریب به اتفاق آن مصاحبه با دیدگان نمناک «آیت الله» همراه بود و بعد هم که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، تاثیر ویژه ای روی مخاطبان گذاشته بود.

امید که همین توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام، مایه رحمت و فضل الهی شود و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، عمل صالح ایشان را مقرون اجر جزیل سازد و با اجداد طاهرینش محشور فرماید. ان شاء الله

* حسن صدرایی عارف

 

[1]  *  قالَ رسولُ اللهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله : اُذکُروُا مَحاسِنَ مَوتاکُم وَ کُفّوا عَن مَساویهِم (نیکى‌هاى مردگان خود را یاد کنید و از بدی‌هایشان چشم بپوشید.)

 

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha