سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عندلیبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مقابل انسان، به دلیل بی توجهی به حقیقت خود و توجه بیش از حد به بعد غیر معنوی می باشد که علت اصلی آن را می توان نادیده گرفتن آموزه های دینی دانست.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عندلیبی، در نشست "اهمیت انسان شناسی"، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب، اظهار داشت: توجه به انسان تنها بدین سبب نیست که او یکی از موجودات این عالم است و باید مورد شناسایی قرار گیرد، بلکه اهمیت انسان شناسی از این جهت است که در واقع شناخت ماهیت و حقیقت خویشتن است؛ حقیقتی که در بعضی مواقع در لابه لای علوم دیگر گم گردیده و انسان با وجود همه پیشرفت های علمی، از آن غافل می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب افزود: در آموزه های تمامی ادیان الهی، شناخت انسان بعد از خداشناسی بیشترین اهمیت را دارد؛ تا آنجا که یکی از اهداف اساسی انبیاء توجه دادن انسان به خویشتن بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مقابل انسان به دلیل بی توجهی به حقیقت خود و توجه بیش از حد به بعد غیر معنوی خود می باشد که علت اصلی آن را می توان نادیده گرفتن دین و آموزه های دینی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی بیان کرد: در اهمیت این موضوع همین بس که حضرت علی(ع) در روایاتی خودشناسی و انسان شناسی را افضل المعرفه، افضل الحکمه، انفع المعارف، فوز اکبر و مانند اینها دانسته است.

استاد حوزه فارس در ادامه یادآور شد: امام اول شیعیان حضرت امیرالمومنین(ع) پیرامون این مسئله می فرماید " أفضَلُ المَعرِفَةِ مَعرِفَةُ الإنسانِ نَفسَهُ" برترین دانش ها این است که انسان خود را بشناسد.

وی در پایان گفت: تاکیدات فراوان آیات و روایاتی که در این زمینه وارد شده است موجب تعجب انسان می شود، ولی اگر کمی دقت کنیم و ابعاد مختلف تاثیر شناخت واقعی انسان را بر شخصیت و زندگی خود بررسی کنیم به اهمیت مسئله پی خواهیم برد.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha