پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خالقی

حوزه/ معاون آموزش‌ حوزه‌های علمیه از ابلاغ ضوابط مربوط به ایجاد گروه های آموزشی در مدارس علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» محمود خالقی با اشاره به واگذاری فعالیت‌ها و امور آموزشی به مدارس و مدیریت‌های استانی گفت: در روند جدید، صف و ستاد در جایگاه اصلی قرار می گیرند و راهبری و برنامه‌ریزی‌های عمومی و کلان از طرف ستاد و فعالیت‌های اجرایی و بخشی از برنامه‌های محتوایی توسط مدارس انجام می شود.

وی با بیان این‌که سیاست راهبردی مرکز، مشارکت مدارس علمیه خواهران در برنامه‌ریزی‌ها است بیان کرد: داشتن گروه های آموزشی که متشکل از اساتید خبره و مبرز در رشتههای مختلف علمی هستند، رکن اصلی این مشارکت است؛ البته شرایط دیگری هم وجود دارد که وجود مدیر موفق در مدرسه یکی از آنهاست.

خالقی در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکیل گروه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: براساس اسناد بالادستی، تشکیل‌گروه‌های آموزشی در مدارس سطح 3 و 4 الزامی است. البته تشکیل این گروه ها در مدارس سطح 2 به صورت اختیاری مورد تاکید مرکز است و مطابق شرایط تعریف شده، در مقابل تشکیل این گروه ها برای مدارس امتیازاتی در نظر گرفته شده است.  

معاون آموزش‌ حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که برای سطح دو، 7 گروه آموزشی پیش‌بینی شده است گفت: در مدارس سطح 3 و 4 به ازای هر رشته، دوگروه ایجاد می شود، گروه فقه و اصول و گروه مرتبط با رشته و گرایش تحصیلی.

وی در ادامه به وظایف گروه‌های آموزشی اشاره کرد وگفت: انجام بخش عمده ای از فعالیت‌های علمی مدارس و نظارت بر نحوه اجرای برنامه آموزشی، از وظایف گروه‌هاست.

ی خالقی ادامه داد: اگر در بعضی از مدارس سطح دو، شرایط برای تشکیل گروه‌های آموزشی فراهم نباشد، این گروه‌ها تا فراهم شدن شرایط در مدیریت‌های استانی تشکیل خواهند شد.

وی افزود: مدیران استانی در فرایند تشکیل گروه‌های آموزشی در مدارس و مدیریت‌های استانی مشارکت داشته و در نشست‌ فصل تابستان، نظرات خود را در این باره بیان داشته¬اند. در عین حال تمامی مدارس و استان‌ها پس از تشکیل‌ گروه‌ها و اجرای کامل آئین‌نامه، تا پایان بهمن‌ ماه سال جاری فرصت دارند پیشنهادات و نظرات خود را برای معاونت ارسال کنند تا توسط کارشناسان بررسی شود. امیدواریم با توجه به اهمیت تشکیل این گروه‌‌ها، این برنامه با همت مدارس و مدیریت‌های استانی به شایستگی اجرا شود.

 معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در بخشی دیگری از سخنانش به امتحانات متمرکز اشاره کرد و اظهار داشت: در نظر داشتیم امتحانات متمرکز نیز به مدارس واگذار شود ؛ اما پس از نظرخواهی، قریب به 75  درصد از مدیران استانی با واگذاری این امتحانات مخالفت کردند و تمرکز را سبب یکسان‌سازی، ارتقاء آموزشی طلاب و ایجاد آمادگی برای رقابت‌ با سایر مراکز حوزوی دانستند. از این رو امتحانات متمرکز، همچنان توسط مرکز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha