سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت ‎الله اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی، با بیان وحدت یک مسئله تاکتیکی و استراتژیکی نیست، بلکه هویت حقیقی امت اسلامی است، تصریح کرد: اگر مسلمان واقعی باشیم و بخواهیم مشکلاتمان را حل کنیم، باید در مودت پیامبر (ص) و اهل بیتش وحدت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی، امشب در همایش «امام رضا (ع)؛ رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی»، با اشاره به حدیث سلسلة الذهب امام رضا(ع)، گفت: حقیقت اسلام بر وحدت جامعه اسلامی تأکید دارد و  منبع توحید و شرک و وجه تمیز آن هیچ چیزی جز وحدت نیست، لذا ما باید از تفرقه دوری کنیم زیرا تفرقه منبع شرک است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می فرماید: کسانی که خداوند را دوست دارند، اهل بیت(ع) را دوست دارند، ابراز کرد: امام رضا(ع) یکی از اهل بیت(ع) است که قلب ها را با یکدیگر متحد می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که در حدیث دیگری که میان اهل سنت و شیعه متفق است و پیامبر می فرمایند که مردم با کسی محشور می شوند که مورد ظلم واقع شده اند، ابراز کرد: مودت اهل بیت(ع) برای همه مسلمین هدفی معین است و باعث اتحاد و اتفاق میان امت می شود.

وی با بیان اینکه تفرقه مانند کبریتی است که همه جامعه را به آتش می کشد، اظهار کرد: ما همه برای یک هدف معین جمع شده ایم و آن هدف دوست داشتن و مودت اهل بیت(ع) است که به مودت خداوند ختم می شود و کسی که پیامبر(ص) را دوست دارد، اهل بیت(ع)او را نیز دوست دارد.

آیت الله اراکی، با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) یک محبت روشن است و قبل از پیروی از آنان باید مودت آنان را در قلب های خود بپرورانیم، ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) انسان بزرگی است که همه قلب ها را جادو کرده و میان قلب ها اتحاد برقرار کرده که این کار ساده ای نیست.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین و اولین مشکل جامعه اسلامی دور شدن از مودت حضرت محمد(ص) می باشد که در اجتماع در حال رخ دادن است، گفت: اگر مسلمان واقعی باشیم و بخواهیم مشکلاتمان را حل کنیم، باید در مودت پیامبر (ص) و اهل بیتش وحدت داشته باشیم.

آیت الله اراکی با بیان این که هویت امت اسلامی، هویت محمدی است و امتی که دوستدار محمد(ص) باشد هرگز متفرق نمی شود و همواره دارای وحدت و انسجام است، تصریح کرد:  بحران ها و اختلافات کنونی جهان اسلام ناشی از فاصله گرفتن از هویت رسول اکرم(ص) است.

وی در ادامه با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) موجب وحدت می شود، اظهار داشت: محبت به خاندان پیامبر اسلام (ص) یک امر اساسی و مهم است که هویت جامعه اسلامی را تشکیل می دهد و هویت جامعه اسلامی توسط توحید حفظ می شود.

 آیت الله اراکی افزود: مقابله با اختلاف افکنی های دشمنان اسلام به وسیله توحید و چنگ زدن به ریسمان الهی قابل انجام است و ما باید تلاش کنیم جامعه اسلامی را از گمراهی و لغزش های بشری دور نگه داریم.

وی با اشاره به این که لغزش هایی که شیطان های زمانه تلاش می کنند آنها را برای اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی به کار گیرند برای آن است که توحید و وحدت را از بین ببرند، تاکید کرد:  مسلمانان شیعه و سنی باید تلاش کنند اصول و دستوراتی را که پیامبر اسلام (ص) بر آن تاکید داشتند حفظ نمایند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تصریح کرد: وحدت یک مسئله تاکتیکی و استراتژیکی نیست، بلکه هویت حقیقی امت اسلامی است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha