جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از مطالبات بسیار جدی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانست.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت بیست و هفتم آذرماه سالروز شهادت آیت الله شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در سایه چنین وحدتی شاهد اعتلای هر چه بیشتر نظام و کشور خواهیم بود که البته در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این راستا برداشته شده اما همچنان نیازمند گام های استوار بیشتری هستیم.

وی افزود: آنچه مسلم است این که وحدت و همکاری عملی حوزه و دانشگاه به سود جبهه اسلام و در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این که از جمله دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه تسریع در روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها  می باشد، گفت: البته باید توجه داشت که این کار صرفاً با شعار دادن محقق نمی شود بلکه قبل از هر چیز نیاز به وجود نخبگانی دارد که حقیقتاً دغدغه دین داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی مراجع معظم تقلید و علما و در راس آن ها رهبر معظم انقلاب، این است که دانشگاه های ما به معنای واقعی کلمه، اسلامی شده و در آن ها علومی تدریس شود که مطابق با آموزه های شرع است و همچنین سکولاریسم و بی خدایی در متون دانشگاهی آن وجود نداشته باشد.

آیت الله مقتدایی در خاتمه بیان داشت: بازگشت به هویت دینی و انقلابی و تولید علوم انسانی بومی بر اساس مبانی دینی از جمله برکات و دستاوردهای وحدت عملی میان حوزویان و دانشگاهیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha