پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز گفت: امروزه بزرگ‌ترین مانع برای وحدت بین مسلمین، حاکمان بسیاری از کشورهای اسلامی هستند، که به‌جای خدمت به ملت و حفظ منافع ملی، مزدوری استکبار و استعمار را انجام می‌دهند که باید حوزه‌های علمیه در این زمینه با ایفای نقش کلیدی خویش، وحدت را در جوامع اسلامی حاکم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، اظهارداشت: وحدت یک دستور قرآنی بوده که خداوند متعال چندین بار مسلمانان را به اتحاد و یکپارچگی فراخوانده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، اتحاد و همبستگی دشمنان علیه اسلام محمدی را یکی از دلایل سرعت بخشی به تقویت بین مسلمین خواند و تصریح کرد: جامعه جهانی مسلمانان، امروز در وضعیتی قرار دارند که دشمنی یکپارچه و قوی، در تلاش برای تفرقه میان ملت‌های مسلمان است؛ به همین دلیل باید حکومت‌های اسلامی نیز اصلی‌ترین استراتژی خود را برمدار وحدت قرار داده و در راستای مواجهه و مقابله با دسیسه‌های دشمن، حرکت کنند.

امام‌جمعه موقت اهواز، استقامت علمای بزرگ برخی کشورهای اسلامی، مقابل دولت‌مردان زور گور و مزدورشان را یکی از راه‌های موفقیت و دستیابی به وحدت اسلامی برشمرد و اضافه کرد: امروز یکی از موانع رسیدن به وحدت بین مسلمین، «سکوت بودن برخی علما، مقابل حکام فاسد و ظالم است» که باید به خود آمده و در برابر دولت‌هایی که مزدور آمریکا و اسراییل هستند، بایستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، دیگر مانع دستیابی مسلمانان به وحدت را «حاکمان فاسد و خادم استکبار» دانست و بیان داشت: امروزه بزرگ‌ترین مانع برای وحدت بین مسلمین، حاکمان بسیاری از کشورهای اسلامی هستند، که به‌جای خدمت به ملت و حفظ منافع ملی، به سراغ دشمنان مردم رفته مزدوری استکبار و استعمار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه در تحکیم وحدت بین مسلمین، گفت: نقش حوزه، تبیین معارف قرآنی پیرامون وحدت و ظلم‌ستیزی است که باید به مردم توسط روحانیت شیعه در منابر تبلیغی و گفتگوهای سینه‌به‌سینه منتقل گردد.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان اظهار داشت: آنچه از علمای دین با توجه به تسلطی که به سیره پیامبر و آیات قرآن کریم دارند، انتظار می‌رود، روشنگری، دعوت مردم به صبر و استقامت، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی بوده که باید با نشر این ارزش‌ها، به آن مدینه فاضله و جامعه پرنوری که توسط حضرت ولی‌عصر(عج) ایجاد خواهد شد، دست‌یابیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha