پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ دوره علمی-مهارتی «طلبه، بالندگی، عصر نوین» از سوی مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله بهبهانی اهواز، ویژه طلاب و دانشجویان با موضوعات «مؤمن در قرآن»، «اخلاق»، «روانشناسی اسلامی» و «سواد رسانه‌ای» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی بلادیان، مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله بهبهانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  با اشاره به برگزاری دوره علمی مهارتی «طلبه، بالندگی، عصر نوین» در مدرسه علمیه، اظهار داشت: این دوره ویژه طلاب و دانشجویان اهوازی با موضوعات «مؤمن در قرآن»، «اخلاق»، «روانشناسی اسلامی» و «سواد رسانه‌ای» است.

وی هدف از برگزاری این دوره را تعمیق مهارت‌های دینی و ارتقاء سواد رسانه‌ای طلاب و دانشجویان برشمرد و تصریح کرد: «انحراف افکار عمومی در رسانه‌ها»، «بررسی عوامل بی‌انگیزگی تحصیلی»، «عوامل موفقیت علما و دانشمندان»، «جایگاه نرم‌افزارهای اجتماعی»، «بایسته‌های اخلاقی طلبه»، «نشانه‌های مؤمن انقلابی»، «راه‌های دوری از گناه»، «رهبران افکار» و «جنگ نرم» از مباحثی است که در این دوره مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام بلادیان، محل برگزاری این دوره را در سالن اجتماعات مدرسه علمیه برشمرد و بیان داشت: زمان ثبت‌نام این دوره از بیستم آذرماه جاری آغاز شده و تا پانزدهم دی‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله بهبهانی اهواز، تربیت طلاب زمان‌شناس را یکی از اولویت‌های مدرسه دانست و تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مبنی بر «امروز شما اگر عالم هم باشید، بسیار با تقوا هم باشید، اما زمانتان را نشناسید، آن‌وقت آسیب‌پذیر، لغزش‌پذیر و کم فائده خواهید بود» تلاش داریم تا طلاب را علاوه بر تقویت در دروس، زمان‌شناس کنیم که برگزاری دوره علمی-مهارتی «طلبه، بالندگی، عصر نوین» نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی در پایان زمان برگزاری دوره «طلبه، بالندگی، عصر نوین» را هجدهم دی‌ماه آینده اعلام کرد و حضور منظم شرکت‌کنندگان در دوره را اصلی‌ترین شرایط ثبت‌نام مطرح نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha