پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسن اختری

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت در میان امت اسلام، و با بیان این که برخی کشورها در راستای تفرقه میان مسلمانان حرکت می کنند، گفت: کسانی که نام خود را خادم حرمین نهاده اند خون مسلمانان را می ریزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اختری، عصر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، گفت: این اجلاس و اجتماع، به منظور وحدت جهان اسلام و رفع یکی از مشکلات و مسایل غمباری که جهان اسلام با آن روبرو است تشکیل شده است.

وی افزود: ضرورت رویارویی با جریان های تکفیری از مهمترین مسایلی است که باید جهان اسلام روی این مسئله اتفاق داشته باشد و در این همایش ها باید راهکارهای عملی برای مبارزه با این جریان ها پیشنهاد شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: کشورهای اسلامی باید با همفکری قوی برنامه منسجمی را برای یک سال آینده تدوین کنند و تا سال آینده ظرفیت های خود را برای انجام این ماموریت به کار گیرند.

وی اظهارکرد: خداوند متعال برای تحقق و تثبیت وحدت، به مسئله تفرقه افکنی توجه کرده و ما را به آن متوجه کرده است؛ خداوند متعال به فتنه انگیزان و تفرقه افکنان اشاره می کند و مردم را از آنها بر حذر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری عنوان کرد: خداوند ما را به پرهیز از دیگری و جنگ با یکدیگر دعوت می کند؛ کسانی که در دین تفرقه ایجاد می کنند باید کنار زده شوند زیرا این مسئله امر صریح دین است.

وی با بیان این که فتنه انگیزان و تفرقه گران باید شناسایی و معرفی شوند، گفت: امروز شاهد آن هستیم که برخی از دولت ها تحت پرچم اسلام و با عنوان اسلام و با عنوان خدمت به حرمین و دنیای اسلام در حال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان هستند و مسلمانانی را در یک کشور دیگر که می خواهند برای خودشان زندگی کنند و تصمیم بگیرند مورد حمله قرار داده و کشورشان را اشغال می کنند؛ مردم این کشور را بمباران می کنند ولی علمای اسلام در مقابل این هجمه ها ساکت هستند؛ تا زمانی که در دنیای اسلام علما و خطبا بر علیه این اقدام های تفرقه افکنان کاری نکنند نمی توان به وحدت خوشبین بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha