جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خلیل حمدان

حوزه/ نماینده جنبش امل لبنان گفت: خطرناک ترین مسئله در کنار تروریسم، توجیه تروریسم است و متاسفانه برخی به دنبال توجیه هستند، گفت: باید جلوی بمباران عقل ها را گرفت و این کار جز با گفتگوی صحیح و دقیق عملی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ خلیل حمدان، عصر امروز در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، گفت: گفتمان وحدت، گفتمانی اسلامی است که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب ایران، آن را به شکل عمیق در جهان اسلام مطرح می کنند.

وی افزود: وحدت بهترین راهبرد برای از بین بردن مشکلات و رفع چالش هایی است که کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند و امروز در آستانه میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، باید فرهنگ وحدت، محبت و دوستی را در میان خود نهادینه کنیم.

نماینده رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرد: تکفیری ها دقیقا بر خلاف قرآن عمل کردند و به جای اینکه دعوت پیامبر را اجابت کنند به جان دنیای اسلام افتادند و دین را در دنیا خدشه دار کردند.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم اولویت های حقیقی را فراموش کردند؛ در کشورهای مختلف اسلامی، مسلمانان مورد تعرض دشمنان قرار می گیرند و متاسفانه به پیر و جوانان و اهل کتاب و شیعه و سنی نیز رحم نکردند.

نماینده جنبش امل تصریح کرد: وقتی چنین دشمن خون خوار و تروریستی در مقابل ما است چاره ای نداریم جز اینکه در مقابل آنها با دست های متحد بایستیم.

وی افزود: تکفیری ها در مسیر استفاده صهیونیست ها گام بر می دارند؛ منفجر کردن بازارها و خانه ها و بیمارستان ها با هیچ دلیل توجیه شدنی نیست؛ آنها خدمت گذار اسراییل و دشمن ایران هستند و با هجمه های رسانه ای علیه ایران به دنبال از بین بردن حقایق هستند ولی نمی توانند این کار را انجام دهند.

نماینده رئیس مجلس لبنان خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز حاکمان کشورهای مختلف نیز به وظیفه خود در مقابل این پدیده مسموم عمل نمی کند؛ در واقع همه این جریانات در این رابطه است که توجهات را از اسراییل بردارند.

وی یادآور شد: امام موسی صدر بیان کردند که خطرناک ترین مسئله در کنار تروریسم، توجیه تروریسم است و متاسفانه برخی به دنبال توجیه هستند و سعی می کنند با دروغ پردازی فلسطینی ها را جلاد نشان داده و خود را آزاده نشان دهند.

نماینده جنبش امل لبنان تصریح کرد: باید جلوی بمباران عقل ها را گرفت و این کار جز با گفتگوی صحیح و دقیق عملی نخواهد شد؛ خوشبختانه این گفت وگو در مسایل داخلی لبنان خودنمایی کرد و موفق شد.

وی در پایان گفت: امام خمینی و آیت الله العظمی خامنه ای بزرگترین پرچمداران وحدت در جهان امروز هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha