پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، با اشاره به پیروزی‌های اخیر عراق و سوریه بر جریان‌های تکفیری، گفت: این موفقیت‌ها، روح عزت را در ملت‌های مسلمان استوار ساخته و باعث جهش مجدد بیداری اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اکبر ولایتی امشب در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران، با اشاره به چگونگی تشکیل این شورا که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت، اظهار داشت: پس از گذشت ۵ سال از بیداری اسلامی، معارضان این بیداری، نتوانستند در این مسیر به موفقیتی دست یابند. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطرنشان کرد: در مقابل چهره منحوس تکفیری‌ها و حامیان آن‌ها، رهبران جوامع اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری، در مقابل این جریان خشونت طلب و تکفیری با وحدت خود، ایستاده‌اند. 

دبیر نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار کرد: انگیزه‌های مردمی اعم از شیعیان و اهل سنت، باعث شده که این مردم، در کنار نیروهای نظامی دو کشور عراق و سوریه قرار گرفته و پیروزی‌های بزرگی حاصل شود. 

وی گفت: شکست داعش در سوریه و عراق، از یک سو، روح جهاد و اعتماد به نفس را جهت مقابله با گروه‌های تکفیری افزایش داد و از سوی دیگر، پیش برد بیداری اسلامی را، فزاینده خواهد کرد. 

دکتر ولایتی اظهارکرد: در مقطع کنونی، علما، اندیشمندان، روشنفکران و فرهیختگان جوامع اسلامی، رسالتی مضاعف در جهت ارائه و معرفی چهره شوم تکفیری‌ها و دسیسه‌های ضد دینی آنان به مردم جهان داشته و همچنین از سوی دیگر، نسبت به تکالیف برآمده با توجه به بیداری اسلامی وظیفه دارند. 

وی افزود: در مقابل گسترش تکفیر گرایی که با حمایت نظام سلطه و در جبهه‌ای هماهنگ در مقابل اسلام ناب محمدی متحد شده‌اند، گروهی از آزادگان جهان اسلام نیز تجمیع شده ودر مقابل این جریان به صورت واحد ایستاده‌اند. 

دبیر نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهارکرد: مسلمانان وارثان تمدنی بزرگ می‌باشند و از منابع خدادادی فراوان بهره‌مند هستند، ولی در ذیل جریان تمدنی دنیای امروز قرار دارند که این شرایط و این جریان باید تغییر کند. 

وی با بیان اینکه امروزه غرب آسیا دوران حساسی را سپری می‌کند، گفت: جریان بیداری اسلامی در برخی از کشور‌ها و با استفاده از آموزه‌های اسلام ناب محمدی با پیشرفت‌های خاصی روبرو بود، ولی برخی دیگر از کشو‌ها نیز، در سایه غفلت از دلایل این پیروزی، از آن بی‌بهره مانده‌اند و راهی دیگر رفتند؛ ولی هنوز این خط بیداری و مقاومت بیدار و موفق است. 

دکتر ولایتی اظهارکرد: این موفقیت، روح عزت را در ملت‌های مسلمان استوار ساخته و هیمنه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را از هم پاشیده است. 

وی افزود: امروزه ملت‌های بیدار مسلمان در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و خوشبختانه در ماه‌های اخیر در جبهه نبرد نیز به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌اند که یکی از آن‌ها آزاد سازی بزرگ‌ترین شهر اقتصادی سوریه است؛ قطعا این پیروزی معادلات بسیاری را در منطقه رقم خواهد زد که یکی از آن‌ها از بین رفتن این خطر در سوریه است. 

دبیر نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهارکرد: کشور عراق در سالهای پس از صدام، همواره در مسیر دسیسه‌های دشمنان قرارداشته است، ولی در این مدت اخیر و با تجمیع قدرت ملی در هفته‌های گذشته، عملیات آزاد سازی موصل را کلید زده است که قطعا این موفقیت نیز می‌تواند آغازی بر پایان خشن‌ترین گروه تروریستی تاریخ معاصر باشد. 

وی گفت: ملت مظلوم یمن نیز، هنوز هم تحت حملات همه جانبه سعودی است ولی مقاومت مردم و پیشرفت موقعیت انصارالله به عنوان نقش آفرینان این جریان، نشان داده است که دشمنان این ملت نمی‌توانند با قدرت نظامی به جایی برسند و باید به مردم، برای تعیین حق زندگی و آینده خود احترام بگذارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha