پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ نائب رئیس حزب الله لبنان، گفت: در رأس بیداری اسلامی در جهان اسلام، ایران و جبهه مقاومت قرار دارد و رهبری این جریان نیز با آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم امشب در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران گفت: بیداری اسلامی نشأت گرفته از یک زمینه اسلامی است که ملت‌های منطقه را به حرکت وا می‌دارد. 

وی افزود: این مسئله باعث می‌شود یک نهضت اسلامی کاملی ایجاد شده و آثار خود را به طور مستقیم و بر عکس تحرکاتی که در دهه‌های اخیر شاهد آن بودیم، بگذارد. 

نائب رئیس حزب الله لبنان، با بیان اینکه بیداری به این معنی است که اسلام در بیداری ملت‌ها نقش اصلی دارد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای حرکت انقلابی خود، این نگاه را به جریان انداختند. 

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی در ایران، این بیداری اسلامی تأثیرات خود را در جوامع اسلامی گذاشت و باعث شد تا نگاه‌ها به سمت فلسطین و دیگر مشکلات جهان اسلام معطوف شود. 

شیخ نعیم قاسم گفت: ملت‌ها در ادامه این بیداری اسلامی، به دنبال اخذ استقلال خود از دشمنانی بودند که این استقلال را از آن‌ها گرفته بود. 

نائب رئیس حزب الله لبنان، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در رأس بیداری اسلامی در جهان اسلام، ایران و جبهه مقاومت قرار دارد و رهبری این جریان نیز با آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است. 

وی گفت: پیروزی مقاومت لبنان و به شکست کشاندن اسراییل در سال ۲۰۰۶، نشانی از این پیروزی است و در ادامه نیز، غزه سه بار این شکست را به اسراییل چشاند. 

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: پیروزی که در سوریه و حلب روی داد، پیروزی‌هایی که در موصل عراق اتفاق افتاد، و همچنین پایداری بزرگی که ملت‌های یمن و بحرین انجام دادند، نشان از پیروزی‌های بزرگ جریان مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha