جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: در دنیای امروز که شیطان‌صفتان تمام روح و ذهن جوانان ما را با رسانه‌های حقیقی و مجازی در اختیار خود گرفته‌اند، توجه جوانان به قرآن کریم و اذان در قالب مسابقات قرآنی مدهامتان، امری پسندیده و بسیار محبوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، متن پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی در پیامی به یازدهمین‌ جشنواره قرآنی مدهامتان که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی

قال الامام الکاظم(علیه السلام): ان درجات الجنه علی قدر آیات القرآن یقال له اقراوارق فیقراثم یرقی

 در ایام ولادت پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی (صلوات‌الله‌علیه) و احیاگر فقه شیعه امام جعفر صادق (علیه‌السلام) توجه به معجزه ماندگار آن پیامبر؛ یعنی قرآن شریف امری مناسب و زیبنده است .

در دنیای پر زرق و برق امروزی که شیطان و شیطان‌صفتان تمام روح و ذهن جوانان ما را با رسانه‌های حقیقی و مجازی و ماهواره‌های متعدد در اختیار خود گرفته‌اند، توجه شما عزیزان و جوانان به قرآن کریم و اذان در قالب مسابقات قرآنی مدهامتان، امری پسندیده و بسیار محبوب است.

لکن باید توجه داشته باشید که قرائت قرآن و توجه به اذان به عنوان مقدمه نماز، سرآغازی بر درک مفاهیم و عمل به دستورات قرآن در سایه فرمایشات اهل بیت (علیهم‌السلام) است؛ چرا که به تصریح فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) آنها در کنار هم هستند و در روز قیامت هم با هم خواهند بود؛ پس نباید قرآن کریم، شما را از توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و استفاده از چشمه فیض آنها غافل کند.

اینجانب توصیه می‌کنم در همه حال قرآن را با وضو و با توجه به معانی آن و با استفاده از فرمایشات اهل بیت (علیهم السلام) که مبیّن واقعیت و حقیقت قرآن هستند، فرا بگیرند و حتما بعد از هر بار خواندن قرآن کریم، برای فرج اسلام و مسلمین و نجات آنها دعا کنید».

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha