جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هشدار انجمن مسلمانان رواندا به جوانان درباره افراط‌گرایی

حوزه/ انجمن مسلمانان روآندا (آمور) در مدرسه اسلامی کیگابیرو درباره هجوم افراط‌گرایی به جوانان مسلمان در این کشور هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newtimes، انجمن مسلمانان روآندا (آمور) در مدرسه اسلامی کیگابیرو درباره هجوم افراط‌گرایی به جوانان مسلمان در این کشور هشدار دادند.

شیخ موسی سیندایگایا، سخنگوی این سازمان در جمع جوانان این کشور گفت: تروریست‌ها افرادی هستند که با خواسته‌های خودخواهانه به اسم اسلام تبلیغات می‌کنند. آن‌ها ابتدا جوانان ساده‌لوح را در شمال آفریقا و خاورمیانه رادیکال کرده و به سمت افراط‌گرایی گرایش می‌دهند و سپس آن‌ها را در شبکه‌های تروریستی استخدام می‌کنند.

وی افزود: جوانان مسلمان باید با تمام هم‌کیشان‌شان در سرتاسر کشور ملاقات داشته و معنی حقیقی اسلام را به آنان نشان دهند.

او در ادامه گفت: متاسفانه افکار توطئه‌گران از چشم مردم دور مانده و ما از ظاهر افراد نمی‌توانیم آن‌ها را بشناسیم. برای همین ما تصمیم گرفتیم به تمامی مسلمانان رجوع کرده و از آنان بخواهیم از کسانی که به نام الله، در خدمت بی‌حرمتی به الله هستند دوری گزینند.

این روحانی از جوانان خواست به جای گمراه‌ شدن توسط سازمان‌هایی که به دنبال بی‌ثباتی و ریختن خون بی‌گناهان هستند، فرصت‌های ارتقاء زندگی را در پیش بگیرند.

مریم اوموبیه، یکی از حاضران این جلسه نیز از والدین خواست مراقب رفتار فرزندان‌شان خصوصا جوانان بوده و پیش از آنکه دیر شود از حضور آنان در گروه‌های تروریستی جلوگیری نمایند.

گفته می‌شود که اخیرا  توطئه ترویج‌کنندگان افراط‌گرایی در میان مسلمانان رواندا افشاء شده و بعضی اعضای گروه‌های ترویج کننده تروریسم در همین راستا شناسایی و دستگیر شده‌اند. به این ترتیب شورای مسلمانان رواندا تصمیم گرفت که به شهرهای مختلف این کشور عزیمت کرده و جوانان را از گرفتار شدن به دام افراط‌گرایان هشدار دهند.

به گفته گزارش‌های پلیس نیز در ماه‌های اخیر حداقل 5 عضو گروهک تروریستی داعش در این کشور شناسایی و به هلاکت رسیده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha