شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که وحدت یک اصل است، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه اصلی دستوری و بخشنامه‌ای نیست، بلکه باید با تبیین چارچوب ها و راهبردها، در عمل به آن پایبند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در هم اندیشی اساتید وحدت حوزه و دانشگاه، در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت:  زمانی که می‌گوییم حوزه، مراد روح دعوتی است  که از ناحیه خدا و فرستادگان عالم تحقق یافته است.

وی با اشاره به این که علم یک فریضه است و سر منشا آن عملی است که به آن جهت می‌دهد، افزود: بشر به هر چیزی که می‌خواهد دست یابد باید از راه علم باشد، زیرا نتیجه علم، تکامل و قدرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: علم زمانی می‌تواند مفید واقع شود که جهت دار باشد، زیرا هنگامی که علم با همه قدرت به دست بشر قرارگیرد اما رها باشد، خطرناک می‌شود و زمانی که بشر علم می‌آموزد متناسب با آن، جهت فاعلی که مبدا است وعلت غایی که معاد است را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این که آنچه به علم جهت می‌دهد، ایمان است، افزود: جنایاتی که در دنیای کنونی اتفاق می‌افتد کار بیسوادان نیست، بلکه کار عالمان و دانشمندان است و چون علم آنان غیر الهی است، ثمره آن فجایع جهان کنونی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که وحدت یک اصل است، افزود: وحدت اصلی دستوری و بخشنامه‌ای نیست، بلکه باید با تبیین چارچوب های آن، در عمل به آن پایبند بود.

وی با اشاره به این که اساتیدی مانند شهیدان مفتح، مطهری و چمران الگو بودند و در مسیر وحدت دانشگاه و حوزه گام‌های خوبی برداشتند، اظهار داشت: وحدت موضوعات زیادی را در بر می‌گیرد، لذا مکنظور از وحدت حوزه و دانشگاه جنبه سمبلیک آن نیست، بلکه این دو نهاد لازم وملزوم یکدیگرند .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha