شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار  رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم،

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی کم توجهی به جایگاه علم کلام را باعث تضعیف پایه های دین و گسترش اندیشه های انحرافی و رواج شبهات در میان مردم و مخصوصا جوانان برشمردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار  رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن قدردانی از فعالیت های انجمن کلام اسلامی ، خواستار گسترش معارف اعتقادی قرآن و اهل بیت علیهم السلام و پاسخ به شبهات و تقویت علم کلام در حوزه های علمیه شدند.

 ایشان علم کلام را اصلی ترین علم اسلامی دانسته و کم توجهی به جایگاه علم کلام را باعث تضعیف پایه های دین و گسترش اندیشه های انحرافی و رواج شبهات در میان مردم و مخصوصا جوانان برشمردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه سخنان خود، خواستار تقویت درس های کلام در سطوح مختلف حوزه به خصوص با استفاده از کتاب های کلامی عالمان شیعه مانند باب حادی عشر و تجرید العقاید و نیز برگزاری درس های اجتهادی فقه عقاید بر مبنای قرآن و روایات شدند.

خاطرنشان می شود:در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه، گزارشی از فعالیت های 9 ساله انجمن را ارائه داده و رهنمودهای ایشان در تقویت علم کلام در حوزه های علمیه را خواستار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha