جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تجلیل اساتید وپژوهشگران  برترمدرسه عالی فقه  واصول

حوزه/ مراسم تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر مدرسه عالی فقه و اصول قم دراین مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی در مراسم تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر مدرسه عالی فقه و اصول قم  که دراین مدرسه عالی برگزار شد با بیان اینکه  این مدرسه زیر نظر شورای عالی  و مرکز مدیریت حوزه اداره می شود گفت: مهمترین هدف تاسیس مدرسه عالی فقه واصول، تربیت فقیه بر پایه فقه سنتی و اجتهاد جواهری است.

مدیر مدرسه عالی  فقه و اصول بیان داشت: روش حل مسئله گروهی، از امتیازات این موسسه است و انتظار این است که اساتید هم این روش را در کلاس به اجرا دربیاورند.

وی ابراز داشت:  تولید مسئله از محتوای کتاب، روش بسیارخوبی برای تربیت دانش پژوه است؛ اگر غیر این باشد اطلاعات زیادی دانش پژوه در اختیار دارد، ولی نمی تواند آن را بکاربگیرد.

حجت الاسلام عبد اللهی با تاکید براین که حجم اطلاعات زیاد در حافظه بدون غنی سازی حافظه اثر بخش  نخواهد بود، حضور و اراده جدی  دانش پژوه در برنامه های گروهی را از جمله انتظارات جدی مدیرمدرسه عنوان کرد .

مدیر مدرسه  عالی فقه واصول  ابراز داشت:  اگر اراده و توانایی لازم برای شرکت در برنامه نباشد دانش پژوه نمی تواند، مسیر 8 ساله تربیت فقیه را  با قوت ادامه دهد. 

وی با بیان  اینکه همه هدف مسئولین این مدرسه تربیت فقیه برای آینده حوزه است، توازن  و رشد علمی را از دیگر امتیازات مدرسه عنوان کرد.

حجت الاسلام عبد اللهی با تاکید براین که تربیت مجتهد اسلام شناس نظریه پرداز  از اهداف چشم انداز مدرسه می باشد، اظهار داشت: تخصص در بستر اجتهاد تعریف شده و نظام علوم دخیل در اجتهاد تدوین و در کنار دروس معمول حوزه در برنامه درسی طلاب ارائه می شود.

حجت الاسلام خان زاده  مسئول آموزشی مدرسه عالی فقه و اصول  نیز در این مراسم بر مباحثه قبل و بعد کلاس تاکید  کرد و مباحثه را از ضروریات این مدرسه عالی دانست.

وی گفت:  اگر به مباحثه توجه نشود وبرای آن برنامه ریزی دقیق نداشته باشیم، قطعا ضربه جبران ناپذیری به آینده علمی دانش پژوه خواهد زد.

حجت الاسلام خان زاده  عنوان کرد: نظم و لزوم برنامه ریزی قوانین موسسه از خواسته های جدی مدیریت این موسسه است.

خاطرنشانمی شود: در پایان از اساتید و پژوهشگران برتر این مدرسه تجلیل  به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha