جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب

حوزه/ موزه دیانگ در سان فرانسیسکو، در پاییز ۲۰۱۸، نمایشگاهی متفاوت و جدید از لباس‌ها و حجاب‌های اسلامی برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک تایمز، موزه دیانگ در شهر سان فرانسیسکو واقع در شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار است نمایشگاه بزرگ، جدید و متفاوتی داشته باشد و این بار به جای به نمایش گذاشتن لباس‌های مجلسی، وارد قلمرو جدیدی شده و نمایشگاهی از لباس‌ها و حجاب اسلامی برگزار کند.
به گفته مکس هولین مدیر جدید موزه دیانگ، این نمایشگاه نخستین شوی اجرایی بزرگ پس از ورود او به این موزه بوده که در پاییز 2018 و با عنوان «فشن اسلامی» برگزار خواهد شد.
قصد مدیریت جدید موزه یانگ، نزدیک شدن به این موضوع از دیدگاه‌های مختلف، ارزیابی چگونگی شکل یافتن سبک‌های لباس اسلامی مختلف با ظواهر متفاوت، اعتقادات مذهبی و پوشش‌هایی که هدف آن‌ها جلوگیری از تکبر و اسراف هستند، همچنین توجه به خود و توجه به روند مد در دنیای امروز است.
بخشی از این نمایشگاه در رابطه با تفاسیر حجاب توسط طراحان اسلامی و اروپایی از جمله ایمان الدب، حسین چلایان و دولچه و گابانا است. بخش دیگر نمایشگاه لباس‌های خیابانی و ورزشی اسلامی را به نمایش گذاشته و به مسئله جنجال‌ برانگیز ممنوعیت بورکینی (مایوی اسلامی) در سواحل کشور فرانسه خواهد پرداخت.
انتظار می‌رود بخش دیگر این نمایشگاه نیز فضایی تاریخی داشته و نمونه‌هایی از لباس‌های سنتی مسلمانان در کشورهای مختلف را به نمایش بگذارد.
مدیریت این موزه اعلام کرده که برخلاف دیگر نمایشگاه‌ها در ایالات متحده آمریکا، هنوز سرمایه گذاری مالی در این زمینه قطعی نشده است.
هولین در این باره گفت: حقیقت امر این است که دلم نمی‌خواهد سرمایه‌گذاری به این زودی انجام شود، زیرا اسپانسرها موزه را به سمت و سوی مورد علاقه خودشان سوق می‌دهند، در حالی که هدف ما بی‌طرف بودن است. به همین جهت نیز با هیچ شرکت مدی در این باره همکاری نمی‌کنیم.
لازم به ذکر است تاکنون موزه‌های معدودی در دنیا به موضوع لباس اسلامی و حجاب پرداخته‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha