شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام  حسین گودرزی

حوزه/ معاون علمیه استان تهران گفت: حضور حماسی مردم در ۹ دی که اعلام برائت از سران فتنه و اعلام حمایت و بیعت مجدد با ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بود، همواره باید زنده و گرامی داشته شود و نباید اجازه داد این مسئله مهم در جامعه کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با گرامی‌داشت سالروز حماسه 9 دی گفت: با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی از بدو شروع نهضت تا‌کنون، بحث استکبار ستیزی و حمایت از همه مظلومان در اقصی نقاط عالم، به عنوان بارزترین شاخصه انقلاب در بین کشورهای دیگر شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند که ما باید شعارها و اهداف اولیه انقلاب را که در لسان حضرت امام(ره) بیان می‌شد، به عنوان یک پرچم در دست بگیریم و زیر این بیرق باشیم. بر این اساس اگر این شعار و هدف انقلاب در مبارزه با استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان عالم نبود، شاید این انقلاب نیز با سایر انقلاب کشورهای دیگر که در طول تاریخ نمونه‌های آن فراوان است، خیلی تفاوتی نداشت.

معاون حوزه علمیه تهران افزود: بنا بر این وقتی انقلاب اسلامی می‌خواهد زمینه‌ساز حکومت حضرت بقیه‌الله(عج) باشد، باید دارای ویژگی‌های مهمی همچون مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مظلومین باشد.

وی حمایت سازمان ملل از رژیم کودک کش و جنایتکار آل سعود را نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی و غربی دانست، و یادآور شد: این گونه اقدامات بزرگترین ظلم در حق بشریت و مظلومان جهان است. و جمهوری اسلامی در نقطه مقابل استکبار، و حامی مستضعفین و مظلومان در کل دنیاست. و همین امر سبب دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام گودرزی ادامه داد: در واقع حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم کشورها در برابر دولت‌های مستکبرشان، منافع آن‌ها را در کل جهان به مخاطره می‌اندازد. بنا بر این وقتی از بدو پیروزی انقلاب وضعیت تحولات و تغییرات جهانی را بررسی کنیم، می‌بینیم دشمنان اسلام و انقلاب از هر ابزاری برای براندازی جمهوری اسلامی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: تحمیل هشت سال جنگ، تطمیع ضدانقلاب‌ها و وابستگان به غرب در داخل کشور، ایجاد اختلاف و فتنه در سال‌های اول انقلاب، 23 تیر 78 و فتنه سال 88 از جمله اقدامات دشمنان در جهت تضعیف و براندازی انقلاب اسلامی بود. و این روند ادامه‌دار خواهد بود و سعی می‌کنند به هر نحوی که شده با تغییر ماهیت انقلاب ولو به نام جمهوری اسلامی! عَلَم مبارزه با استکبار جهانی را از دست ایران خارج کنند، و این همان اسلام آمریکایی است. در این میان هوشیاری مردم انقلابی ایران می‌تواند همه نقشه‌های پلید دشمنان را خنثی و آن‌ها را در رسیدن به خواسته‌های نامشروع‌شان ناکام بگذارند.

حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به ریزش‌های برخی خواص در فتنه سال 88، اظهار داشت: این فتنه سبب شد تا کشور چندین ماه در وضعیت آشوب قرار داشته باشد و همین امر سبب شد تا پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و اقتصادی دچار آسیب شود. هر چند که وقوع این حادثه ریشه‌های درخت تنومند انقلاب را قوی‌تر و مستحکم‌تر کرد، و در مقابل آن ریزش‌ها، رویش‌های انقلابی خوبی را در بین جوانان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین ظلم و گناه سران فتنه ایستادن در برابر حکومت اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، و تضعیف جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی بود، یادآور شد: خطا و اشتباهات سران فتنه قابل گذشت نیست، و باید ابعاد مختلف این حادثه برای آیندگان تبیین شود. و حضور حماسی مردم در 9 دی که اعلام برائت از سران فتنه و اعلام حمایت و بیعت مجدد با ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بود، همواره باید زنده و گرامی داشته شود، و نباید اجازه داد این مسئله مهم در جامعه کمرنگ شود.

معاون حوزه علمیه تهران با اشاره به اهمیت بزرگداشت حماسه 9 دی، افزود: مقصود از بزرگداشت یوم‌الله 9 دی، صرفاً اکتفاء به برگزاری چند همایش و یا میزگرد نیست. بلکه در کنار این‌ها باید اهداف و پیام‌های حماسه 9 دی را به صورت مستمر و در طول سال به عنوان برنامه‌های اصلی بصیرت افزایی برای نیروهای جوان انقلاب تبیین کرد.

حجت‌الاسلام گودرزی در پایان با تأکید بر اینکه ابعاد مختلف جریان فتنه 88 باید برای مردم تبیین شود، گفت: تبیین ابعاد مختلف این فتنه سبب می‌شود تا هم عظمت گناه سران فتنه برای آیندگاه تشریح شود و هم از بروز فتنه‌های احتمالی در آینده پیشگیری شود و یا آسیب‌های احتمالی آن به حداقل برسد.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha