جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یمن

حوزه/ اسناد موجود حاکی از این است رژیم آل سعود در حمایت و تامین مالی سازمان تروریستی القاعده و فعالیت های جنایت کارانه آن در قبل جنگ علیه یمن دست داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسناد موجود حاکی از این است رژیم آل سعود در حمایت و تامین مالی سازمان تروریستی القاعده و فعالیت های جنایت کارانه آن در قبل جنگ علیه یمن دست داشته است.

اسناد موجود که از سوی شبکه "المسیره" منتشره شده است موکد این امر است که حمایت آل سعود از القاعده تنها در زمینه مالی و نظامی نبوده، بلکه زمینه ورود رهبران این سازمان به درون حکومت یمن را فراهم کرده است.

در بین این اسناد، نامه "شیخ یحیی مقیت" یکی از طرفداران متجاوزان سعودی به عربستان است و در بردارنده ی گزارشی اطلاعاتی است. بررسی اسناد نشان دهنده این است که وی مأمور به نوشتن گزارشی دوره ای به رژیم آل سعود بود.

این سند که مربوط به سال 2010 میلادی است بیانگر این است که حزب "الاصلاح" بازوی عربستان در یمن، اقدام به حمایت "ناجی علی الزایدی" سرکرده سازمان القاعده در انتخابات استانداری کرده است. این حزب به همراه احزاب "اللقاء المشترک" در آن زمان بعد از اینکه مجلس یمن نماینده ای از داخل همین حزب پیشنهاد داد و با مخالفت قاطع حزب اصلاح روبه رو شد، بر انتخاب "الزایدی" به عنوان استاندار "مأرب" از استان های یمن اصرار ورزیدند.

این سند خطاب به رژیم آل سعود می گوید: حزب الاصلاح توانست خواسته خود را عملی کند و سرکرده سازمان القاعده را به منصب استانداری استان مأرب برساند.

حضور سرکرده القاعده در منصب استانداری مأرب در سال 2010، آغاز برنامه های عربستان برای تثبیت حضور سازمان القاعده در بدنه حکومت یمن است و این مسئله با اقدام "منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن در ریاض در سال گذشته مبنی بر انتخاب "نایف صالح القیصی" به عنوان استاندار "البضاء" بسیار روش تر می شود؛ این در حالی است که این شخص در لیست افراد تحریم شده از سوی آمریکاست که حامیان سازمان جنایتکار القاعده بودند، قرار داشت و اکنون با عنوانی قانونی از حمایت آمریکا بهره مند است.

اما حمایت نظامی عربستان از القاعده در طی تجاوز به یمن به حدی آشکار شده است که به شبکه "بی بی سی" انگلیسی اجازه داده شده تا از جبهه های تعز گزارش میدانی بگیرد و فیلمبرداری کند به گونه ای که صدا ها و تصاویر حضور عناصر القاعده را در میان مزدوران آل سعود به وضوح نشان می دهد.

قبل از این و در ماه های اول تجاوز به یمن، روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکایی گزارشی با عنوان "القاعده و داعش دوشادوش هم در میان متجاوزان سعودی در استان عدن می جنگند" را منتشر کرد. استان عدن از آغاز تجاوز عربستان شاهد قتل ها و خونریزی های مستمر، عملیات انتحاری و انفجارهایی بود که سربازان و شهروندان را هدف قرار می داد و پایگاه های متجاوز سعودی از این امر مستثنی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha