شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 403701
۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
مسلمانان آواره یمنی

حوزه/ تا کنون ده ها هزار نفر از شهروندان بی دفاع و بی گناه یمن در جریان تجاوز عربستان به این کشور شهید یا مجروح شده اند و آمارها نشان می دهد ۶۰ درصد این قربانیان در حملات هوایی ائتلاف عربستان به شهادت رسیده یا مجروح شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجاوز بیرحمانه نظام عربستان علیه مردم بی دفاع یمن از ماه مارس سال 2016 آغاز شده و همچنان ادامه دارد و عربستان با حمایت و چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی به جنایت های خود ادامه می دهد به گونه ای که تا کنون ده ها هزار نفر از شهروندان بی دفاع و بی گناه یمن به شهادت رسیده اند و آمارها نشان می دهد 60 درصد این قربانیان در حملات هوایی ائتلاف عربستان به شهادت رسیده یا مجروح شده اند.

ضربات هوایی سعودی ها همچنین شمار زیادی از زیرساخت ها و ساختمان های مردمی و خدمات اجتماعی و بهداشتی مانند منازل، بازارها، بیمارستان ها و مدارس را تخریب و به ویرانه تبدیل کرده است.

ناظران بر این باورند که تمام این جنایت ها بر خلاف قانون حقوق بشر بین الملل و قوانین جنگ است و این حملات بیرحمانه به گونه ای است که تفاوتی میان اهداف نظامی و شهروندان قائل نیست و از این رو مردم عادی بسیار بیشتر از نیروهای نظامی در این تجاوز متضرر شده اند.

تصاویر زیر گوشه ای از درد و رنج زنان و کودکان آواره یمنی را در این جنگ نابرابر نشان می دهد:

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha