سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ استاد حوزه خواهران با بیان اینکه قرآن کریم سراسر سبک زندگی است و بینش انسان باید بر مبنای الهی باشد، گفت: امروز یکی از مرجع‌های سبک زندگی خواهران طلبه، بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معصومه گل گیری در جلسه درس اخلاق طلاب جامعه الزهرا(س) با موضوع «سبک زندگی بانوان حوزوی از منظر مقام معظم رهبری» که به همت مرکز تخصصی تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان در آمفی تئاتر شهید بهشتی برگزار شد، با تأکید بر توجه به سبک زندگی بزرگانی چون امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، همگان را به انس با قرآن کریم و مفاهیم آیات قرآن تشویق کرد.

عضو هیأت مدیره شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که فقه و زندگی همان فقه و قرآن است، اظهار داشت: آیات‌الاحکام گوشه‌ای از قرآن کریم است و ابعاد زیادی در قرآن وجود دارد که مجموعه این ابعاد، حیات طیبه را برای ما ترسیم می‌کند.

عضو هیات امنای جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه قرآن کریم سراسر سبک زندگی است و بینش انسان باید بر مبنای الهی باشد، گفت: امروز یکی از مرجع‌های  ما درباره سبک زندگی طلاب خواهر، بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به کتابچه‌ای از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره تکالیف خواهران طلبه اشاره کرد و افزود: «ضرورت و اهمیت حضور خواهران طلبه»، «پرداختن به پیشینه خواهران طلبه»، «ارتقای سطح معرفت دینی و کمالات اخلاقی بانوان جامعه» و «ارائه الگوی زن مسلمان به جهانیان» از جمله سرفصل‌های  این کتاب است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 گل گیری در بحث «پرداختن به پیشینه خواهران طلبه»، به شخصیت و فضایل اخلاقی بانو «امین» اشاره کرد و یادآور شد: در این کتابچه، کارکردهای زنان فارغ التحصیل تبیین شده است.

وی در ادامه، تأثیر منفی و خطرناک فضای مجازی را «اندیشه دم‌غنیمتی» برشمرد و به آسیب‌های  فرهنگی و اجتماعی آن  اشاره کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha