پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت :روحانیون با حضور در مدارس و برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سئولات و شبهات می توانند دانش آموزان را در مقابل انواع هجمه های فرهنگی بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جلسه کمیته استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قزوین  که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت:  روحانیون با حضور در مدارس و برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سئولات و شبهات می توانند دانش آموزان را در مقابل انواع هجمه های فرهنگی بیمه کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش تأثیر گذار ائمه جماعت مدارس و معلمان پرورشی، بیان داشت: نه تنها مربیان پرورشی،  بلکه تمامی معلمان باید در ارائه مسائل دینی و اعتقادی و برگزاری نماز، با ظاهری آراسته و سطح سواد بالا و لحنی نرم و محبت آمیز و بیانی ادیبانه با دانش آموزان همراه و همگام شوند؛ چرا که شرکت معلمان در صف نماز جماعت به عزت و احترام دانش آموز می افزاید و باعث تقویت اعتقادات دینی آینده سازان جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تمام تلاش ما این است که مدارس آموزش و پرورش با حوزه های علمیه و مبلغین و ائمه جماعت همکاری بیشتری داشته باشند و برنامه های فرهنگی تربیتی مبلغان و ائمه جماعت در مدارس پررنگ تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد:  نماز به عنوان پشتوانه عظیم معنوی در کاهش اضطراب ها، استرس ها و نابهنجاری های فردی و اجتماعی دانش آموزان بسیار موثر است.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین از تلاش برای افزایش تعداد مدارس امین در سطح استان خبر داد و اظهارکرد: حضور روحانیون در کلاس درس و گفتگوی چهره به چهره با دانش آموزان از دلایل موفقیت طرح امین است.

وی در پایان تصریح کرد: حضور روحانیون در مدارس و بین دانش آموزان با تاسی از سیره تبلیغی پیامبر(ص) در دعوت به اسلام و نماز صورت می گیرد، لذا باید آموزش و پرورش بستر حضور فراگیرتر روحانیت در مدارس را فراهم آورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha