چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
باز شدن درهای ۳۵۰ مسجد در اتریش به روی غیرمسلمانان

حوزه/ مدیر جامعه ایمانی اسلامی در اتریش اعلام کرد که این سازمان قصد دارد درهای تعداد زیادی از مراکز اسلامی در سراسر اتریش را در هنگام نمازهای جمعه به روی غیرمسلمانان بگشاید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thelocal، جامعه ایمانی اسلامی در اتریش قصد دارد روز درهای باز مساجد برگزار کند.
ابراهیم اولگان مدیر جامعه ایمانی اسلامی در اتریش در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که این سازمان قصد دارد در روزهای جمعه و هنگام برگزاری نماز جمعه، درهای 350 نمازخانه، مسجد و مرکز اسلامی در این کشور را به روی غیرمسلمانان و عموم مردم بگشاید. پیش از این درهای مساجد تنها در روزهای باز مساجد به روی مردم گشوده می‌شد و قرار است روز درهای باز به یک امر عادی‌تر تبدیل شود. 
اولگان در ادامه سخنانش گفت: ما همچنین قصد داریم امامان جماعت در اتریش را قانع کنیم که خطابه‌هایشان را به زبان آلمانی بگویند یا حداقل از مترجم هنگام سخنرانی استفاده کنند تا غربی‌ها نیز آن را متوجه شوند.
به گفته اولگان، از دیگر برنامه‌های مدنظر جامعه ایمانی اسلامی در اتریش تقویت برنامه‌های توسعه و آموزشی برای جوانان می‌باشد. این سازمان همچنین در حال حاضر در روند ایجاد ساختارهای آموزشی برای مسلمانان از جمله راه‌اندازی چند مهدکودک می‌باشد.
مسلمانان سپر بلای تروریست‌ها شده‌اند
وی افزود: تروریست‌ها از مذهب سوءاستفاده می‌کنند. ما جامعه اسلامی به قطع معتقدیم که هیچ توجیهی برای این اعمال تروریستی آن‌ها وجود ندارد و در عین حال ما وظیفه داریم که ارتباطاتمان را شفاف‌تر سازیم. ما همچنین از نمایندگان ادیان دیگر انتظار داریم ارزیابی‌های دقیق‌تری انجام دهند و صرفا از مسلمانان جامعه به عنوان سپر بلا علیه تروریسم استفاده نکنند. آن‌ها نباید به دامی که توسط تروریست‌ها پهن شده بیافتند چرا که هدف اصلی و نهایی این افراد ایجاد تفرقه در میان اعضای جامعه ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha