جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام منصوری سپهر

حوزه/ طلاب در مرحله اول جزء سی قرآن کریم را حفظ می کنند و بعد از استعداد سنجی، از اول قرآن کریم شروع به حفظ کرده و طبق برنامه هر ساله بصورت میانگین، شش جزء را حفظ می کنند.

حجت الاسلام آیت الله منصوری سپهر، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر مریانج استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ در همدان بیان داشت: طلاب این مدرسه در کنار دروس حوزه به حفظ قرآن کریم  نیز می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن(ع) شهر مریانج تصریح کرد: این مدرسه از سال 93 با رویکرد قرآنی در استان همدان تاسیس و از طلاب متقاضی مدارس استان بعد از پذیرش ثبت نام به عمل آمد.

وی ادامه داد: طلاب در مرحله اول جزء سی قرآن کریم را حفظ می کنند و بعد از استعداد سنجی، از اول قرآن کریم شروع به حفظ کرده و طبق برنامه هر ساله بصورت میانگین، شش جزء را حفظ می کنند.

حجت الاسلام منصوری سپهر با اشاره به  برنامه مدرسه علمیه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه یکی از درس ها که معمولا جنبی است را در تابستان خوانده و به جای آن به حفظ قرآن می پردازند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های تابستانی طلاب افزود: طلاب در تابستان از حفظ قرآن غافل نمی شوند و با برنامه های متنوع، هم دروس حوزه را و هم حفظ قرآن کریم را ادامه می دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: اساتید این حوزه غالبا در زمینه قرآنی دارای رزومه علمی هستند و همچنین حضور حجت الاسلام حیات غیبی از اساتید حوزه علمیه قم در زمینه حفظ سبب پیشرفت طلاب این مدرسه شده است.

وی در پایان با اشاره امکانات کم مدرسه علمیه امام حسین(ع) بیان داشت: یکی از کمبود های مدرسه تازه تاسیس قرآنی امام حسین(ع) مکان مدرسه است که طلاب در یک دبیرستان و به دور از فضای حوزوی ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha