پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 405325
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
حجت الاسلام و المسلمين علی اصغر قائمی

حوزه / استاد اخلاق در جمع طلاب مدرسه امام خمینی(ره)یزد گفت: تلاوت قرآن طبق احادیث ائمه (ع)دردهای باطنی را شفا داده و روح انسان را از افسردگی ها جلا می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمين علی اصغر قائمی در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علميه امام خمینی(ره)، به قلب پاک جوانان که در هر زمان آمادگی دریافت نور و زشتی را دارد  اشاره کرد و گفت: گفتن یک «لا اله الا الله» تاثيرات مثبتی را در وجود انسان بوجود می آورد و همچنین در مقابل آن ، یک گناه روح و جان آدمی را با تاثیرات مخرب خود نابود می سازد.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع)به نقش تلاوت قرآن در روح و جسم انسان، اظهار داشت: امیرالمومنین می فرماید: قرآن بعنوان مونس برای تو کافی است؛ تلاوت قرآن طبق احادیث ائمه (ع)دردهای باطنی را شفا می دهد و روحتان را از افسردگی ها جلا خواهد داد.

استاد اخلاق حوزه یزد با تاکید بر اینکه باید خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی كنیم افزود: خانه ای كه زیاد در آن قرآن تلاوت شود خیر و بركت در آنجا افزایش می یابد و نور آن منزل به اهل آسمان روشنایی می بخشد.

وی اظهار داشت: قرآن قدرت و نیروی عظیمی است برای كسی كه آن را دوست بدارد، بنا و ساختمان محكمی است كه پایه های آن منهدم نمی شود و قرآن قدرتی است كه پیروان و یارانش شكست ناپذیرند و دریایی است كه اعماقش را نمی توان درك کرد.

حجت الاسلام قائمی خطاب به طلاب گفت: شما طلاب در ابتدای طلبگی خود ، تلاوت قرآن را در اولویت کارهای خود قرار دهید زیرا با اینکار سعادت و خوشبختی را با خود همراه خواهید کرد .

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha