جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عکس آرشیوی از بانوان محجبه در اروپا

حوزه/ عده‌ای از فعالان مدنی و مسلمانان اتریشی، روز گذشته راهپیمایی تجمع آمیزی علیه ممنوعیت حجاب برای کارمندان دولتی در این کشور به راه انداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته عده‌ای از فعالان مدنی و مسلمانان در شهر وین پایتخت اتریش، تجمع اعتراض آمیزی علیه قانون ممنوعیت حجاب برای کارمندان دولتی به ویژه معلمان در این کشور به راه انداختند.

این تجمع اعتراض آمیز در خارج از دانشگاه وین برگزار شد و در آن تظاهرکنندگان شعارهایی علیه قانون جدید منع حجاب برای کارمندان دولتی از جمله معلمان سرداده و خواستار برابری و آزادی مذهبی برای همه مردم در کشور اتریش شدند.

ممنوعیت روسری برای کارمندان دولتی در اتریش توسط «کورتس» وزیر امور خارجه این کشور پیش نویس شد. کورتس هفته گذشته اعلام کرد که می‌خواهد پوشیدن حجاب را برای کارمندان دولتی به ویژه معلمان ممنوع اعلام کند واین ممنوعیت اعتراض عمومی مسلمانان و همچنین نهادهای سوسیال و لیبرال را برانگیخته است.

کنان یاشار سخنگوی جامعه جوانان مسلمان در استرالیا از این سیاست به شدت انتقاد کرده، ادعاها مبنی بر تاثیر منفی حجاب زنان در محل کار آنان را نادرست خوانده و گفت: این یک نگرش نامسئولانه در جامعه اتریش محسوب می‌شود.

فیونا هرزوگ از جوانان سوسیالیست اتریش نیز گفت: چنین قانونی غیرقابل قبول است. و چنین ممنوعیت‌هایی برای مسلمانان تنها انگیزه‌های سیاسی دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha