جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معلمان غیرمسلمان سوئدی در اعتراض به قانون منع حجاب، روسری سر کردند

حوزه/ معلمان و آموزگاران غیرمسلمان شهر اسکوروپ سوئد در اعتراض به قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی ها، با روسری سر کردن همبستگی خود را با زنان مسلمان اعلام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»  درحالی که جرایم نفرت محورو اسلام هراسی رو به افزایش گذاشته اند، حجاب زنان مسلمان در کشورهای غربی به نماد مقاومت و ایستادگی تبدیل شده و پیروان ادیان مختلف با زنان مسلمان و حق انتخاب پوشش برای آنان همبستگی نشان می دهند.

در همین راستا جمعی از معلمان غیرمسلمان در مدرسه ای در شهر اسکوروپ در سوئد این هفته به منظور نشان دادن همبستگی شان با زنان مسلمان حجاب اسلامی به سر کردند.  

 این اقدام آنان در اعتراض  به ممنوعیت حجاب بود که قرار است در 6 ماه آینده طرح آن در این شهر به تصویب برسد. در پی تصویب این لایحه توسط شهرداری که براساس آن تمامی اشکال روسری در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی ها ممنوع می شود، این آموزگاران، اعتراض کتبی شان را به شهرداری شهر اسکوروپ ارسال کردند.

 قانون مذکور در دسامبر سال گذشته تصویب شد که بر زندگی بسیاری از زنان مسلمانی که روسری، نقاب و پوشیه استفاده می کنند تاثیر خواهد گذاشت.

 مریت یکی از معلمان غیرمسلمان که به این ممنوعیت اعتراض دارد می گوید: دانش آموزان وقتی می بینندکه ما نیز حجاب داریم هیجان زده می شوند. و احساس می کنند که ما حامی آن ها هستیم.

گفتنی است امروزه، جوامع مسلمان 8.1 درصد از کل جمعیت سوئد را تشکیل می دهند. طبق تحقیقات مرکز تحقیقات پیو ، حدود 800000 نفر افراد مذهبی این کشور را خانه خودشان می دانند.

گرچه سوئد ممنوعیت حجاب در سطح ملی را اجرا نمی کند ، اما برخی از شهرداری ها در سراسر کشور برای تحمیل آن اقدام کرده اند.

در سال 2016 ، حمله به یک زن حامله  مسلمان ومحجبه در استکهلم باعث شد تا زنان سوئدی از کلیه وابستگی های مذهبی به منظور حمایت از حقوق مسلمانان حجاب به سر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha