پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
راهپیمایی هزاران فلسطینی در اعتراض به تخریب منازل/ اعتصاب سراسری

حوزه/روز گذشته هزاران تن از مردم فلسطین در شهرها و روستاهای سرتاسر سرزمین‌های اشغالی در اعترض به تخریب منازل‌شان و به شهادت رسیدن یک معلم توسط اسرائیل، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، راهپیمایی‌های مردمی در سراسر شهرها و روستاهای فلسطینی تحت سلطه اسرائیل روز به روز شکل منسجم‌تر و گسترده‌تری به خود گرفته و روز گذشته هزاران فلسطینی با شرکت در تظاهرات، خشم خود را از به شهادت رسیدن یک معلم توسط نیروهای صهیونیستی در جریان اعتراض به تخریب منازل فلسطینی در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین خواستار اعتصاب عمومی شدند.

خولود ابواحمد یک فلسطینی ساکن حیفا گفت: ما به خیابان‌ها آمده‌ایم تا صدای مردم فلسطین را به گوش همه برسانیم. ما بیش از این اجازه نمی‌دهیم که سردمداران اسرائیلی ما را از خانه‌هایمان بیرون کرده، به حاشیه رانده یا به قتل برسانند.

وی افزود: ما به راهپیمایی ادامه داده و علیه تخریب منازل‌مان و تروریسم دولتی انجام شده توسط رژیم اسرائیل ایستادگی می‌کنیم. وقتی آن‌ها ما را از خانه‌هایمان در ام الحیران بیرون کردند تا بتوانند یک شهرک اسرائیلی آنجا بنا کنند، این عمل مظهر تروریسم است. اسرائیل باید بداند که تمام کشور به راهپیمایی ادامه می‌دهد تا این تروریسم علیه فلسطینیان به پایان برسد.

اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی

کمیته عربی عالی نظارت، یک سازمان مستقل سیاسی که هماهنگی سیاسی میان بعضی گروه‌های فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی را برعهده دارد نیز اعتصاب عمومی در روز پنج شنبه در سرتاسر روستاها و شهرهای تحت سلطه رژیم اسرائیل اعلام کرده است.

محمد باراکا سرپرست این سازمان از جامعه بین المللی خواست تا از شهروندان فلسطینی حمایت کند وی  گفت: رژیم اسرائیل به وضوح فلسطینیان را هدف قرار داده است.

تخریب منازل فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی به بهانه نداشتن مجوز، منجر به آوارگی عده زیادی از خانواده‌های فلسطینی شده که در حال حاضر بدون سرپناه هستند. مقامات اسرائیلی دائما خانه‌های بادیه نشینان فلسطینی را به خاطر نداشتن مجوز تخریب می‌کنند، این درحالی است که گرفتن مجوز برای ساکنان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی تقریبا غیرممکن است و در اکثر موارد تنها به ساکنان یهودی مجوز تعلق می‌گیرد.

راهپیمایی هزاران فلسطینی در اعتراض به تخریب منازل

راهپیمایی هزاران فلسطینی در اعتراض به تخریب منازل

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha