جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مسئولان حوزه خواهران / حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی

حوزه/ استاد حوزه گفت: امروزه آمارهای طلاق بسیار نگران کننده است؛ مقصر نیز نهادهای گوناگونی هستند؛ اما دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران در مقابله با این آسیب می توانند بسیار اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفعتی امروز در نشست اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مسئولان حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: گام های بلند و ارزشمندی با خدمات مرحوم آیت الله شرعی و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی برداشته شده که در گزارشات مسئولان شنیده شد.

رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی ابراز داشت: حوزه علمیه خواهران در این سال ها پیشرفت های بسیاری داشته که حتی در برخی از موارد، از حوزه علمیه برادران نیز بیشتر بوده؛ اما به نظر می رسد برای اینکه این نشست، خروجی مناسبی داشته باشد، باید ببینیم که چه چیزهایی در حوزه علمیه خواهران به عنوان خلأ یا کمبود وجود دارد تا به آن توجه داشته باشیم.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امروز برای ارتقاء کیفی حوزه علمیه خواهران نیازمند دست یاری اساتید سطح عالی حوزه بوده تا بتوان در کنار ارتقاء کمی، شاهد پیشرفت کیفی نیز باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی تصریح کرد: احساس ما این است که در عین حالی که گام های مهمی برداشته شده؛ اما باید در رشته های تخصصی مورد نیاز خواهران کار مناسبی انجام بپذیرد.

وی بیان داشت: امروزه آمارهای طلاق بسیار نگران کننده است؛ مقصر نیز نهادهای گوناگونی هستند؛ اما دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران در مقابله با این آسیب می توانند بسیار اثرگذار باشند؛ البته به شرطی که تحصیلات مورد نظر را فرا گرفته و به جامعه عرضه نمایند؛ پس ایجاد مراکز تخصصی و آموزش های متناسب بسیار مورد نیاز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha