جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری

حوزه/ مرحوم آیت الله نجفی همدانی، اگر وارد جلسه ای می شد که مشغول خود ستایی از او صورت می گیرد آن جلسه را ترک می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طاهری در همایش نکوداشت مرحوم آیت الله نجفی همدانی که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد به جایگاه عظمت علم وعالم در روایات اشاره کردو گفت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند: از من بخواه تا علم تو را زیاد کنم« رب زدنی علما»، این روایت ورویات دیگر از معصومین(ع) همه دلیل بر عظمت عالمان دین است.

شاگرد مرحوم آیت الله نجفی همدانی بابیان اینکه قرآن کریم هم به نمونه ای از علم آموزی دو نبی یعنی حضرت موسی نبی و خضر(ع) اشاره می کند، افزود: علم آموزی آن قدر مقدس است که خدا به نبی اولوالعزم خود یعنی حضرت موسی نبی دستور می دهدشاگردی نبی دیگر یعنی حضرت خضر نبی را انجام دهد تا بتواند به مقام علمی برسد.

 حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه علم با تقوا مانند آب زلال است که همه انسان را سیراب و طاهر می کند و دیگران از آن بهره می برند، در ادامه به شخصیت آیت الله مرحوم نجفی همدانی اشاره کرد و گفت: آن  عالم وارسته  اهل خود ستایی نبود، حتی از عنوان وشنیدن این مسئله نفرت هم داشت.

وی عنوان کرد: خصوصیت دیگر مرحوم آیت الله نجفی همدانی  این بود، اگر وارد جلسه ای می شد که  مشغول خود ستایی از او صورت می گیرد آن جلسه را ترک می کرد.

 شاگرد آیت الله مرحوم آیت الله نجفی همدانی گفت: آن عالم ربانی واقع گرا بود و از گفتن واقعیت، کوچکترین ترسی نداشت و از همه بالاترعالم عامل بود و  همین مسئله باعث شد سالها حول و محور او جمع شوندو عاشقانه به دور به گردند و از درس اخلاق عملی او بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha