جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ تبدیل ایران به ام القرای اسلام تنها ریشه در روحیه انقلابی برخاسته از روح ایمان و عدالت خواهی دارد، انقلاب را به نقطه ای رسانده که نظام سلطه را در برابر خود به عجز و ناتوانی کشانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شکروی صبح امروز در همایش بزرگ «حوزه انقلابی و رسالت های آن» که در مصلای قدس شهر مقدس قم و با حضور طلاب سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: شرکت طلاب سراسر کشور در این همایش بنابر احساس مسئولیت و پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه انقلابی و رسالت های آن است.

وی ابراز داشت: دفتر ارتباطات فرهنگی وابسته به مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) از سال 1379 به ریاست آیت الله مصباح یزدی و مساعدت های رهبر انقلاب تأسیس شده و با هدف آشنایی و هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های افراد و گروه های فرهنگی فعالیت می نماید.

دبیر همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن خاطرنشان ساخت: تاکنون 22 همایش کشوری و 20 همایش منطقه ای و استانی از سوی این دفتر برگزار شده و با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب بر استمرار روحیه انقلابی در میان حوزه و فرمایشات معظم له در دیدار مجمع نمایندگان در اسفند سال گذشته  مطالبات صریح جهت حفظ روحیه انقلابی و استمرار آن در حوزه داشتند، این دفتر را بر آن داشت تا همایش بزرگ حوزه انقلابی و رسالت های آن را برگزار نماید.

حجت الاسلام  شکروی گفت: این گردهمایی ها با این شعارها و اهداف، نشان از ناکامی ابرقدرت ها در نابودی و یا خارج کردن قطار نهضت و انقلاب از ریل اصلی آن است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز نه تنها مردم ایران؛ بلکه جهانیان به خوبی مید انند که چلوگیری از انزوای روحانیت و رویارویی با تبدیل حوزه به واتیکانی به ظاهر اسلامی و رهایی ایران از چنگال استبداد جز با هدایت رهبری و هدایت روحانیت به عنوان طلایه داران حرکت سیاسی اجتماعی پس از عصر ائمه(ع) میسر نبوده است.

دبیر همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن تصریح کرد: امروز همه به خوبی می دانند که تبدیل ایران به ام القرای اسلام تنها ریشه در روحیه انقلابی برخاسته از روح ایمان و عدالت خواهی دارد که انقلاب را به نقطه ای رسانده که نظام سلطه را در برابر خود به عجز و ناتوانی کشانده است.
حجت الاسلام شکروی بیان داشت: «تبیین مطالبات امام راحل و رهبری انقلاب از حوزه های علمیه در حفظ روحیه انقلابی گری و تأکید مجدد حوزویان در ماندن وسط میدان و آمادگی برای هرگونه جانفشانی در دفاع از اصل ولایت فقیه و حفظ و حراست از نظام»، «ایجاد همفکری و همگرایی در انقلابی بودن و ماندن حوزه های علمیه بویژه حوزه قم»، «تبیین و تشریح آثار و پیامدهای انقلابی ماندن حوزه و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر معادلات سیاسی و فرهنگی کشور»، «تقبیح و تضعیف روحیه بی تفاوتی نسبت به رخدادهای سیاسی کشور، منطقه و بین الملل در حوزه های علمیه»، «هشدار مجدد حوزویان به جریان ها و احزاب سکولار، خط نفوذ، از نفس افتاده و پشیمان شده ها» و ... از جمله اهداف برگزاری این همایش بزرگ می باشد.

وی اظهار داشت: امروز برادران ایمانی و نیروهای ارزشی بیش از هر زمان دیگر نیاز به همدلی و همراهی میان خود و دوری از تفرقه زیر چتر اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه دارند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha