جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آموزش نحو کاربردی

حوزه/ کتاب "آموزش سریع و آسان نحو کاربردی و ترکیب براساس آیات قرآن (۲۳ درس)" به قلم محمدرضا رضوانی خراسانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب مذکور در 23 درس تدوین یافته که برخی مباحث آن شامل: «جمله»، «شناخت مبتداء»، «موصولات»، «مقطعات»، «ضمیر فصل»، «حروف مشبهۀ بالفعل»، «انواع واو»، «انواع الاّ»، «لما و کلّما»، «ندا»، «منصوب به نزع خافض»، «افعال القلوب»، «نون وقایه»، «افعال مقاربه»، «مشتغلٌ عنه العامل»، «لام تقویت»، «غیرمنصرف»، «افعال مدح و ذم»، «حروف جواب» و.... می باشد.

ویژگی کتاب یادشده این است که در صفحات اندک مقدار زیادی از مسایل و مهمات ادبیات عرب (غالباً نحو و ترکیب) را با دسته بندی و به همراه ترتیب منطقی و تا حدودی ذکر علل و ریشه برخی از مباحث ارائه داده است.

متن اصلی کتاب براساس سوره حمد و آیات ابتدایی سوره بقره می باشد؛ لذا بحث ها براساس قرآن مرتب شده است.

نکته دیگر دربارۀ کتاب مذکور این است که، مباحث به دو صورت بیان شده:

الف) مبحث شرط و ادوات آن، استفهام و ادات آن، استثناء و ادات آن، ندا و ادات آن، موصولات و صله، جملات، جار و مجرور و ظرف، مضاف و مضاف الیه و.. .

ب) انواعی که ادوات دارند به صورت مفصل آمده است. مثلاً چند نوع «فاء» وجود دارد و همچنین واو، إذا، همزه، ام، إذ، لام، لا و ... . ذیل هرکدام از این ادوات سعی شده، تمامی خصوصیاتی که در بحث و ترکیب اثری دارند، ذکر شود.

کتاب "آموزش سریع و آسان نحو کاربردی و ترکیب براساس آیات قرآن(23 درس)" در 200 صفحه و با قیمت: 13000 تومان به قلم محمدرضا رضوانی خراسانی منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان معلم، میدان روح الله، نبش کوچه 19، پلاک 10 مراجعه کرده و یا با تلفن: 37744298-025 تماس بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha