جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز آموزشی و فکری دیوبندیه

حوزه / به همت مرکز الحضارة بیروت (مرکز پژوهش های تمدنی)، کتاب«مكتب ديوبند و جنبش جماعت تبليغ» وارد بازار نشر عربی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به همت مرکز الحضارة بیروت (مرکز پژوهش های تمدنی)، کتاب«مكتب ديوبند و جنبش جماعت تبليغ» وارد بازار نشر عربی می شود.

این کتاب نوشته حجت الاسلام والمسلمین سيد مهدي عليزاده موسوي است که ترجمه آن به عربی در دستور كار مركز الحضارة لتنمية الفکر الاسلامی قرار گرفته است.

در این کتاب یکی از مهم ترین گرایش های موجود در منطقه شبه قاره، یعنی «مکتب دیوبند» مورد بررسی و کنکاش قرار گرقته است؛ گرایشی که مرکز آن «دارالعلوم» پس از الازهر مصر، بزرگ ترین مرکز علمی جهان اسلام شمرده شده و پس از مراسم حج، بزرگترین اجتماع اهل سنت در جهان را برگزار می کند.

آنچه تحقیق و آشنایی کامل با اعتقادات و محتوای این مکتب را حیاتی تر می کند، رواج این مکتب در جنوب شرق جمهوری اسلامی ایران است.

بسیاری از افراد به سبب عدم آشنایی با این مکتب، پیروان آن را وهابی فرض کرده و به طور رسمی به آنها وهابی می گویند، در حالی که یکی از مهمترین دشمنان وهابیت در منطقه شبه قاره، مکتب دیوبند بوده و علمای بزرگ این مکتب علیه وهابیت، مقالات و کتاب های بسیاری نوشته اند.

در این اثر تلاش شده، به گونه ای ریشه ای، تاریخ، عقاید و فعالیت های سیاسی این حرکت را کالبد شکافی کرده و تصویری نسبتا روشن از این مکتب ارائه دهد.

خاطر نشان می شود مرکز الحضارة به ترجمه و تولید آثار در بازار نشر عربی اهتمام دارد و در بسیاری از نمایشگاه های فعال در جهان عرب، حضوری فعال و پرثمر داشته است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha