پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که واگذاری امور به جاهلان و نا اهلان، سبب ایجاد گروهک های تکفیری می شود، گفت: علما و روحانیت نباید ساکت بنشینند و باید این دسیسه ها را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیری که با حضورعلمای شیعه و سنی در مجتمع غدیر بیرجند برگزارشد، اظهار کرد: تکفیری ها، هدفشان تضعیف بیداری جهان اسلام است و علما و روحانیون باید دسیسه های آنان را خنثی نمایند.

وی با تاکید بر این که نباید امور به جاهلان جامعه واگذار گردد، تصریح کرد: واگذاری امور به جهال، سبب می شود پشت سرش جریان های ضد اسلام پیش آمده، افراد به جان یکدیگر بیفتند و قتل عام کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جهان اسلام زمانی است، که نااهلان در مسایل مختلف ورود پیدا کنند وعلما نیز سکوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید براین که علما نباید امور جهان اسلام را به جاهلان واگذار نمایند، بیان کرد: علما باید سنگرهایشان را حفظ کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع توحید، ابراز کرد: توحید دارای مراحل توحید ذاتی، صفاتی و فعلی است و فلسفه خلقت انسان، رسیدن به کمال الهی است و تنها کانال رسیدن به این مهم، بندگی خدا می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید براین که نباید صرفا نماز، روزه و ذکر گفتن را توحید بدانیم، متذکر شد: همه رفتارهای ما باید در راستای رضای الهی و قربه الی الله باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که رسول اکرم(ص) هیچ گاه از انسان ها، تفتیش عقاید نداشتند، اظهار کرد: علی رغم رفتارهای نادرست تکفیری ها، نباید در باطن انسان ها تفتیش عقاید صورت پذیرد.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha