جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی احمد عبد الهی - اسدیه

حوزه / امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: چنانچه افراد و مسلمانان از اعتدال خارج شوند، دچار افراط و تفریط شده و مشکل ساز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، مولوی احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه ، امروز در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: مفتخریم که این همایش، تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم  شیرازی  برگزار می گردد

وی ضمن تشکر از کلیه برگزار کنندگان این همایش، تصریح کرد: برگزاری همایش همگرایی علمای اسلام از جمله همایش های بسیار خوب است، چرا که زمینه مناسبی برای هم اندیشی علمای اسلام می باشد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان این که اسلام، دین اعتدال است، خاطرنشان کرد: اعتدال یک ضرورت بسیار مهم برای هر مسلمانان می باشد.

مولوی عبداللهی ادامه داد: چنانچه افراد و مسلمانان از اعتدال خارج شوند، دچار افراط و تفریط شده و مشکل ساز خواهند شد.

وی جریان تکفیر را، یک موضوع سابقه دار دانست و یادآور شد: این جریان از دیرباز مطرح بوده و فتنه تکفیر به جهان اسلام ضربه وارد می کند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه متذکر شد: متاسفانه شاهد آن هستیم که گروه هایی تکفیری در قالب اسلام، دست به اقداماتی می زنند که که با دستورات خداوند و رفتار محبت آمیز رسول الله «ص»، در تناقض است.

مولوی عبداللهی عنوان کرد: خطربزرگی در جهان اسلام وجود دارد و حتی خطر بسیار بزرگی غیرمسلمانان را نیز، نسبت به اسلام بدبین نموده است.

وی با تاکید بر این که مردم باید بر اساس اعتدال در جامعه رفتار کنند، ابراز کرد: آنچه اسلام برای ما مقدور کرده و مهم است، رفتار یک عده یا گروه خاص نیست.

مولوی عبداللهی اضافه کرد: در کجای اسلام و کدام کتاب آسمانی آمده که مسلمانان سربریده و کشته شوند؟

وی مطرح کرد: شناساندن چهره واقعی اسلام کار همه روحانیون شیعه و سنی در جامعه است، که باید به آن توجه کافی و وافی داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تبیین کرد: خدا را شاکریم که یکپارچگی و انسجام خوبی را بین شیعه و سنی، در خراسان جنوبی شاهد هستیم

وی ادامه داد: در همایش های مختلف، علمای شیعه و سنی با افتخار در کنار یکدیگر می نشیند و این موضوع، به انسجام وحدت در جامعه کمک می کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha