پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده است و سودی که از اختلاف برده از هیچ چیز دیگری نبرده است.

مولوی عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: مبعث پیامبر اسلام(ص) آغاز نجات بشر از ذلت و عبودیت غیرخدا بود.

 وی به ابعاد زندگی حضرت محمد(ص) اشاره کرد و افزود: ابعاد زندگی با برکت پیامبر اسلام (ص) بسیار فراوان است و همچون اقیانوسی است که هر چقدر بخواهیم شخصیت ایشان را به جامعه معرفی کنیم، باز صفات و ویژگی ها و ساده زیستی پیامبر(ص) را نمی توان به درستی بیان کرد.

مشکلات امروز جامعه  را به دلیل فراموشی سیره پیامبر(ص) است

مولوی عبداللهی، مشکلات امروز جامعه  را به دلیل فراموشی سیره پیامبر(ص) دانست و خاطرنشان کرد: غیرمسلمانان باید از رفتار مسلمانان بفهمند پیامبر رحمت (ص) چگونه پیامبری بود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه به وظایف طلاب شیعه و سنی اشاره و بیان کرد: وظیفه طلبه های شیعه و سنی است که اخلاق پیامبر(ص) و سیره پیامبر خدا را در جامعه ترویج کنند تا دیگران بدانند حضرت در همه زمینه ها الگو هستند.

اختلاف و تفرقه اندازی؛حربه برتر دشمن

وی با بیان اینکه دشمنان به شیوه های مختلف سعی در تفرقه اندازی بین مسلمین دارند، تصریح کرد: ترور شخصیت های اسلامی و علمای بزرگ شیعه و سنی از دیگر اقدامات دشمنان برای ایجاد اختلاف است.

مولوی عبداللهی خاطرنشان کرد: دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده است و سودی که از اختلاف برده از هیچ چیز دیگری نبرده است.

وی ادامه داد: ما باید هوشیار باشیم و دلمان برای اسلام و مسلمانان بسوزد و اگر این احساس را نداشته باشیم، نمی توانیم به آرمان های حقیقی پیامبر اعظم(ص) برسیم.

اصل و ریشه شیعیان و اهل سنت یکی است

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به این که اصل و ریشه بین شیعیان و اهل سنت یکی است تاکید کرد: امروز موضوع افراط گری بزرگ ترین ضربه را به مسلمانان زده است و همه مسئولیت دارند به میدان بیایند و فکری برای آن کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha