شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی عبدالهی-امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه با تاکید بر این که تفرقه افکنان خیرخواه اهل سنت و تشییع نیستند،گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد مسلمانان دارد.

سید احمد مولوی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تاکید بر این که قدس خط مقدم امت اسلامی است، که باید آزاد و حفظ شود، گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه هر مسلمانی است و  امسال پر شورتر از سالهای گذشته در مراسم روز قدس شرکت می‌کنیم تا جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را محکوم کنیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه ادامه داد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) روز قدس روز اسلام است، روز نماد مبارزه با استکبار و روز قیام مستضعفان علیه مستکبران و نابودی صهیونیست جهانی است.

عبداللهی با بیان اینکه روز قدس روز تحول عظیم در سیستم فکری و سیاسی جهان است، افزود: روز قدس روز آزادی قدس است و امروز کمترین اقدام مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حضور در راهپیمایی روز قدس است، تا آنان احساس تنهایی نکنند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه افزود: امروز قبله نخست مسلمین در دست کفار است و نباید مسلمانان نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند و بگذارند که موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود.

مولوی عبداللهی افزود: همزمان با راهپیمایی ایران در روز قدس، در بسیاری از کشورهای دیگر مانند پاکستان هم برگزار می‌شود، اما آنچه این راهپیمایی درایران اهمیت دارد، همراهی و همکاری دولت و ملت با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه امروز افرادی که ندای تفرقه را درجهان سرمی‌دهند، خیرخواه اهل سنت و تشییع نیستند، اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد، اتفاق میان مسلمانان دارد و بنا به فرموده امام خمینی(ره) کسانی که بین شیعه و اهل سنت اختلاف بیاندازند نه سیعه و نه سنی هستند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: روز قدس همایش بزرگی برای حل مسئله فلسطین است و باید مسلمانان در برابر قوم یهود متحد و متفق شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha