پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر لزوم اتحاد جهان اسلام در جهت نابودی اسراییل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‎الله فاضل لنکرانی پیش ازظهر امروز در درس خارج فقه خود در قم با ذکر این مطلب که یکی از آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی ما مبارزه با اسراییل است، بیان کردند: به همان اندازه‎ای که مبارزه با طاغوت پهلوی برای امام(ره) و مردم ایران اهمیت داشت، شاید بتوان گفت که بیش از او مبارزه با اسراییل از آرمان‎های بزرگ انقلاب است.

وی افزود: این آرمان نباید در اثر مرور زمان و عهدشکنی برخی از مسلمانان و در اثر ضعف و سستی کمرنگ شود؛ یکی از جهات آثار انقلاب مبارزه با اسراییل است زیرا اگر انقلاب نبود واقعا وضعیت اسراییل چه بود؟ قطعا آنها بر بشریت سیادت می‎کرد.

استاد حوزه بیان کرد: با برنامه‎های دقیق و نقشه‎های حساب شده اسراییل اگر نگوییم بر کل بشر، ولی قطعا خاورمیانه و کشورهای اسلامی تحت سیادت اسراییل بودند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: مساله غصب فلسطین، غصب یک منطقه معمولی خوش آب و هوا برای جذب یهودیان نبود ولی آنها در این محل حضور یافتند و این همه هزینه برای خود تراشیدند تا به اهداف خود برسند.

وی گفت: آنها در سرزمین اصلی ما یعنی بیت المقدس آمدند، زیرا می‎خواستند نقطه ثقل و کانون اسلامی را از ما بگیرند؛ نقطه ثقل بودن مسجد الاقصی برای ما از بین نرفته است؛ اسراییلی ها به دنبال نیل تا فرات بوده است.

آیتالله فاضل لنکرانی تصریح کرد: امام(ره) از روز اول فرمودند، اسراییل هم مثل شاه باید از بین برود که این امور محقق شده است و امیدواریم در خصوص مساله اسراییل هم محقق شود.

استاد حوزه بیان کرد: در مساله اسراییل باید مساله شیعه و سنی را کنار گذاشت زیرا این امور مقدمه از بین بردن اسلام و اتحاد است؛ وقتی امام، روز قدس را روز اسلام معرفی می کند به عنوان یک شخصیت سیاسی این امر را مطرح نمی‎کند؛ بلکه بعد فقیهانه و اسلام شناسی امام این اقتضا را کرد؛ امام این روز را روز اسلام بیان کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مولود مبارک انقلاب اسلامی یعنی حزب الله لبنان، این رژیم سرکش، زمینگیر شده است و توان کاری ندارد.

وی گفت: امیدواریم آن کلام درخشانی که رهبری در پاسخ به مدعی اسراییلی‎ها نسبت به کنترل 25 ساله ایران بیان کردند که اسراییلی ها 25 ساله آینده را نخواهند دید محقق شود و دنیای اسلام متحد تر از همیشه در این راستا گام بردارد و این مساله باید در حوزه‎های علمیه به خوبی تبیین شود و از طریق حوزویان در جامعه تبیین و اعلام شود.

آیتالله فاضل لنکرانی تصریح کرد: اسراییل باید از بین برود و این مساله را باید برای همه مسلمین بیان کنیم و امیدواریم که راهپیمایی روز قدس با عظمت بیشتری برای جهانیان تبیین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha