جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی حسینی

حوزه/ بزرگان جامعه اسلامی باید برای ایجاد همبستگی و وحدت مسلمانان تلاش بسیار کنند. خوشبختانه در جامعه اسلامی ایران وحدت و انسجام خوبی بین شیعه و سنی برقرار است و این مهم را مدیون زحمات امام راحل(ره) هستیم.

مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به حوادث و اتفاقات مهم در شب ولادت حضرت محمد (ص) ‌اشاره کرد و گفت: حوادث مهم و اتفاقات زیادی در اطراف جهان در شبی که حضرت محمد(ص) چشم به جهان گشودند به وقوع پیوست که‌ پیش از آن سابقه نداشت. از جمله ی این اتفاقات می توان به ممنوعیت بالا رفتن ابلیس به آسمان‌های هفتگانه، سرنگونی بت ها، شکسته شدن ایوان کسری و خاموش شدن آتشکده فارس اشاره کرد.

رخت بر بستن ضلالت و گمراهی در شب میلاد پیامبر(ص)

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه  پیامبر گرامی اسلام(ص) در شرایطی متولد شدند که بشر در ضلالت و گمراهی محض به سرمی‌برد، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در شرایطی که خفقان کامل حکم فرما بود و ضلالت و بدبختی در چوامع بشری حکم فرما بود، دیده به جهان گشود تا نورانیت را به جامعه و جهان ارزانی کند و به همین علت است که تولد ایشان با اتفاقت زیادی همراه بود.

مولوی حسینی به فضایل و شخصیت نبی مکرم اسلام (ص)  اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) منبع مهربانی و محبت هستند. عالی‌ترین و بارزترین خصوصیت ایشان، بعد اخلاقی است و قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است.

وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام

امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا بابیان اینکه وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان است، عنوان کرد: علما، اندیشمندان  و طلاب حوزه های علمیه باید با همفکری و آگاهی، تلاش عمیقی در جهت وحدت اسلامی انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه های وحدت را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب به یکدیگر در همه سطوح ایجاد کنند.

مولوی حسینی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام یکی از دغدغه‌های پیامبراکرم(ص) در زمان حیاتشان بود، بیان کرد: یک جامعه‌ مقتدر و مستحکم نیازمند وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: با مروری بر سیره عملی پیامبر اسلام (ص) درمی‌یابیم که در منطقه‌ای که جهالت مردم بی‌اندازه بود و انواع فساد و بی‌بند و باری رایج بود، پیامبر(ص) در آن منطقه ظهور کردند و  امروز هم جهل و نادانی شکل دیگری دارد و از همه بدتر سکوت مجامع بین المللی در باره این جهالت‌هاست.

امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا با بیان علت اینکه مردم در آن زمان به سوی پیامبر اکرم(ص) گرایش پیدا کردند، تصریح کرد: قرآن کریم به خودی خود یک معجزه الهی بود که علاوه بر ساختار ادبی زیبا، مفهوم بلند و پر جاذبه‌ای دارد که سبب جذب مردم شد و علاوه بر آن اخلاق پیامبر اکرم(ص) نیز عامل مهم جذب مردم بوده و هست و این نشانه آن است که در همه زمینه‌ها اخلاق نقش بسیارمهمی دارد.

وحدت و یکپارچگی عامل شکست دشمنان

مولوی حسینی با اشاره به اینکه کمک یاران پیامبر(ص) در پیشبرد اهداف اسلام بسیار موثر بود، یادآور شد: با یاری دوستان و پیروانش پیامبر(ص) توانست پیروزی‌های بزرگی به دست آورد و مصداق این یاری رساندن ها را با الگوگیری از حضرت علی (ع) در خواص جامعه امروز نیز می توان یافت که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تاکیدات قرآن و پیامبر اکرم(ص) رعایت وحدت در جامعه است که دلیل این امر این است که وحدت، اتحاد و یکپارچی مسلمانان اعم از شیعه و سنی سبب ناکامی دشمنان و ضعف آنان می‌شود.

باید برای ایجاد وحدت در جامعه تلاش کرد

امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا با بیان اینکه دشمنان از هر نقشه و برنامه ای برای ضربه زدن به اسلام بهره می برند تاکید کرد: دشمنان همراه با حیله و نیرنگ در میان صفوف مسلمین به تفرقه‌اکنی پرداخته اند و در کشورهای مسلمان همچون فلسطین، سوریه، عراق و... سال‌هاست که به کشتار مسلمان مشغول هستند.

مولوی حسینی با اشاره به اینکه بزرگان جامعه اسلامی باید برای ایجاد همبستگی و وحدت مسلمانان تلاش بسیار کنند، گفت: خوشبختانه در جامعه اسلامی ایران وحدت و انسجام خوبی بین شیعه و سنی برقرار است و این مهم را مدیون زحمات امام راحل(ره) و نامگذاری هفته وحدت توسط ایشان هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha