یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قاضی احمد نورانی

حوزه/ مولوی قاضی احمد نورانی گفت: امروز عده ای به جای اینکه اسلام را دینی جهانی بدانند سعی در تبدیل آن به دین منطقه ای دارند که تهدید جدی برای مسلمانان هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مولوی قاضی احمد نورانی، رهبر جمعیت علمای پاکستان شاخه نورانی در سومین ویبنار سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: امروز جهان اسلام با تهدیدات زیادی مواجه است که در این میان بزرگترین تهدید تکفیریها و افراط گرایی است که استعمار از آن به عنوان مزدور خود برای از بین بردن وحدت جهان اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می کند.

وی با اشاره به تعریف مسلمان افزود: هرکس به خداوند ایمان دارد و به مقتضای توحید عمل می کند، به نبوت اعتقاد دارد. همچنین کسی که به خدا و آخرت ایمان داشته باشد و قبله مسلمانان را بپذیرد، بدون شک مسلمان است.

مولوی قاضی نورانی تأکید کرد: امروز عده ای به جای اینکه اسلام را دینی جهانی بدانند سعی در تبدیل آن به دین منطقه ای دارند که تهدید جدی برای مسلمانان هستند. دشمنان از جمله صهیونیست ها به خوبی می دانند که نمی توان مسلمانان را از عقاید شان جدا کرد به همین خاطر آنها برای پراکنده کردن صفوف مسلمانان نقشه می کشند و در این زمینه افراد خاصی را تربیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: علما و اندیشمندان جهان اسلام باید تمام توجه خود را بر وحدت و همدلی مسلمانان متمرکز کنند. تا به جای ایجاد فرقه های تکفیری، همه با هم بتوانند استکبار جهانی به ویژه صهیونیست ها را شکست دهند. جامعه اسلامی را گسترش و توسعه دهند و از تبلیغ دین خدا و راه پیامبر اکرم (ص) دست برندارند زیرا راه درست همین است.

وی ابراز داشت: مسلمانان باید پیام محبت و برادری را که پیامبر اکرم تعلیم داده، نشان دهند و با عمل خود ثابت کنند که طرفدار افراط نیستند بلکه طرفدار وحدت در جهان اسلام هستند.

مولوی نورانی در پایان گفت: ما مسلمانان باید چهره واقعی اسلام را به افرادی که هنوز اسلام را نمی شناسند نشان دهیم. وحدت و انسجام مسلمانان برای قدرت گرفتن و شکست دشمنان امری ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha