سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

کشورهای اسلامی باید بدانند که سرمایه‌های مادی و معنوی مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار دادن گناه بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از محل بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز طی سخنانی در این کنفرانس، با تاکید بر لزوم وحدت، اظهارداشت: خداوند، سیره رسول اکرم(ص) را به عنوان نقشه راه و الگو معرفی کرده است.

وی افزود: حضرت محمد‌(ص) در مدت ده سال، مشغول ذهنیت سازی و تربیت مسلمانان بوده و در مکه با همه مشکلات و وجود دشمنان داخلی و خارجی، در مدت کوتاه تمام جزیرةالعرب را مسلمان کردند.

عضو هيئت علمي گروه فقه و حقوق حنفي دانشگاه مذاهب اسلامي با اشاره به رمز موفقیت در نزدیک کردن دل‌ها گفت: ویژگی شاخص پیامبر‌(ص) اخلاق ایشان بود خداوند در این رابطه می‌فرمایند:"انک علی خلق عظیم" اگر ما از پیامبر‌(ص) تبعیت می‌کنیم پس چرا باید با یکدیگر به معارضه برخیزیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این مهربانی پیامبر(ص) درحالی است که دشمنان، اسلام را به عنوان مظهر خشونت معرفی می‌کنند و به ساحت مقدس شان پیامبر‌(ص) اهانت می‌کنند.

این مدرس علوم دینی اهل سنت با اشاره به این که امروز از جهات متعدد امت اسلامی، در معرض تهدید قرار گرفته است، ابراز داشت: فرصت‌هایی که خداوند در اختیار امت‌های اسلامی قرار داده بسیار ارزشمند است و در سایه اتحاد وحدت، انسجام و خرد جمعی می‌توان به آن دست یافت.

مولوی احمد سلامی، با بیان این مطلب که 42 درصد نفت و گاز و 73 درصد نفت کشف شده دنیا در اختیار کشورهای اسلامی است، بیان داشت: اگر از این فرصت استفاده‌ای بهینه شود، وضعیت مسلمانان غیر از این‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد سران کشورهای اسلامی، تاکید کرد: اگر سرمایه‌های مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار دهیم، گناه بزرگی است که دولت‌های اسلامی باید به این مسئله توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha