جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: افراد جامعه ما به ویژه بانوان باید ولایت مداری و ظلم ستیزی را از سیره نورانی حضرت زینب (س) فرا بگیرند.

دکتر فاطمه انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: قطعاً همه اهل بیت(ع) در بحث مبارزه با ظلم و ستم و تحقق عدالت والاترین الگوها هستند منتهای مراتب در ماجرای کربلا، نقش حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد(ع) یک نقش ویژه و ماندگار بود چنان که حقیقتاً کربلا در کربلا می ماند اگر ایشان نبود.

وی افزود: حضرت زینب(س) که ما در فرهنگ شیعی از ایشان به خاطر مصیبت ها و سختی های فراوانی که از کودکی تا پایان عمر دیدند، به عنوان " ام المصایب" یاد می کنیم، در کنار سرپرستی اطفال و زنان رنج دیده و مصیبت زده، پیام رسان خون های پاک و مقدس امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان بودند و به افشاگری شجاعانه در برابر ظلم و بیداد یزیدیان پرداختند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: سخنان ایشان در کنار فرمایشات زین العابدین(ع) توانست علاوه بر آن که جنایات حکومت یزید را برای مردم غافل و جاهل آن ایام، بر ملا کند در حفظ و حراست از اصل اسلام و ارزش های اسلامی نیز بسیار تاثیرگذار بود.

وی گفت: از این منظر به راستی باید زینب کبری(س) را الگوی راستین ولایت مداری بنامیم که در همه صحنه های سخت تاریخی، حامی و تابع ولایت و تسلیم بی چون چرای اوامر ایشان در دفاع از جریان حق و مقابله تمام عیار با ظلم و جریان باطل بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha