جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از آغاز پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام از۱۵ بهمن آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مدارس علمیه این استان از طریق آزمون ورودی حوزه‌های علمیه که 15 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، از میان برادران و خواهران واجد شرایط برای تحصیل در حوزه علمیه، طلبه پذیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: آزمون در سه مقطع پایه نهم دوره اول متوسطه، دیپلم و کاردانی به صورت همزمان در یك مرحله برگزار می گردد و  زمان و مکان برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه اعلام خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: آزمون مقطع پایه نهم از داوطلبان اشتغال به تحصیل در پایه نهم در دوره اول متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش و پایه دهم، آزمون مقطع دیپلم از داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصيل در سوم دبيرستان و پیش‌دانشگاهی و آزمون مقطع کاردان از داوطلبان دارای مدرک کاردانی و یا اشتغال به ترم آخر کاردانی به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: داوطلبان اشتغال به تحصيل در پایه نهم و سال سوم دبيرستان، پیش‌دانشگاهی و ترم آخر کاردانی می‌توانند ثبت‌نام کنند، مشروط بر اینکه مدرک قبولی خود را در پایان سال تحصيلی ارائه نمایند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اعلام این که ثبت نام از طریق پایگاه حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com انجام می شود، اظهار داشت: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به مدارس علميه استان و یا با تلفن05832237494 مدیریت استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تماس حاصل فرمایند.

وی، زمان ویرایش اطلاعات توسط داوطلبان را 21 فروردین تا 25 اعلام کرد و افزود: زمان دریافت کارت آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان از 6 تا 12 اردیبهشت است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هشتم خرداد ماه سال 96 نتایج آزمون اعلام و زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان 28 خرداد تا 15 تیر ماه می باشد و اسامی قبول‌شدگان در مصاحبه نیز 20 تیر ماه اعلام می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروزه با توجه به گستردگی علوم و نیازهای جدید جامعه در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، حضور علما و مرزبانان دینی برای هدایت جوامع بشر به سوی رستگاری بسیار ضروری به نظر می‌رسد، لذا بر جوانانی که توانایی و استعداد حضور در حوزه‌های علمیه را دارند لازم است تا با توکل به خداوند متعال و اعتماد راسخ در این مسیر گام بردارند.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha