شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز

حوزه / کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اقامه نماز موجب تحکیم ایمان و اعقادات دینی و باورهای مذهبی افراد شده و به سلامت نفس افراد کمک کرده و به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود.

حجت الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نماز در اسلام اظهارداشت: نماز انسان را در عالمي از معنويت و روحانيت فرو مي برد و این عمل عبادی پيوندهاي ايماني فرد را با خدا چنان محكم مي سازد كه آلودگي ها و آثار گناه را از دل و جان او پاک می کند.

وی با اشاره به اینکه هر چه گرفتاری داریم به دلیل غفلت از نماز است، افزود: طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) که نماز را نور چشم خود می داند، باید در محیط کار، محیط زندگی، مدارس و دانشگاه ها به اهمیت نماز پرداخته شود و همواره برای این معروف مهم و احیا و ترویج آن بیش از پیش تلاش نماییم.

حجت الاسلام رحمانی، نماز را اوج فعالیت های فرهنگی دینی عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال سلامت اجتماعی، روحی و روانی هستیم و جامعه به سلامت از این گرد و غبار باید دور شود، تنها راه آن توجه به نماز و اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه برجسته ترین نماد همبستگی نماز جماعت است، اظهار داشت: نماز جماعت اتحاد و همبستگی میان مسلمانان را رقم می زند و در واقع انرژی و نیروی لازم برای تکاپو و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در اجتماع را بین مسلمانان و نمازگزاران ایجاد می کند.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه تنها مشكلى كه دنياى علم وصنعت امروز آن را حل نكرده، مشكل آرامش روحى است، افزود: آمار بيمارى‏هاى روانى و مصرف قرص اعصاب هر روز زياد مىی شود، اما باید بدانیم که هيچ چيز جز ياد خدا و ايمان، انس، عشق و توكّل به او، به انسان آرامش نمى‏دهد و فقط با ياد خدا دل‏ها آرامش مى‏يابد.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت گفت: همچنین در احادیث و روایات معصومین(ع) برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت شمرده شده است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه اقامه نماز می تواند موجب تحکیم ایمان و اعقادات دینی و باورهای مذهبی افراد شده و به سلامت نفس افراد کمک کرده و به کاهش اسیب های اجتماعی منجر شود، خاطرنشان کرد: نماز باید در همه شئون زندگی مورد عنایت همه گروه ها به ویژه جوانان قرار گیرد تا نتیجه و آثار و برکاتش در زندگی انسان دیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha